• Compania Apple a fost dată în judecată după ce fotografiile din telefonul unei femei din SUA au fost încărcate pe internet de cei care i-au reparat device-ul
  • Cazul a fost făcut public atunci când un incident asemănător, fără legătura cu precedentul, a ajuns în istanță
  • Apple a declarat că a luat măsuri pentru a consolida protocoalele cu furnizorii de servicii

Apple i-a plătit milioane de dolari unei femei din Oregon, SUA, după ce tehnicienii care se ocupă cu reparațiile telefoanelor iPhone au încărcat imagini și videoclipuri indecente pe internet de pe un device pe care aceasta l-a trimis pentru reparații, relatează The Guardian.

Documentele au arătat că femeia a trimis iPhone-ul pentru reparații pe 14 ianuarie 2016 la un service de telefoane autorizat de Apple, numit Pegatron Technology Service din California. Tehnicienii de acolo au încărcat apoi „materiale extrem de personale și private” pe contul Facebook al femeii și pe alte site-uri.

Videoclipurile au fost încărcate în așa fel încât părea că femeia însăși le-ar fi împărtășit, conform documentelor, provocând femeii „suferință emoțională severă”. Femeia a observat ce s-a întâmplat atunci când prietenii au văzut videoclipurile și imaginile pe Facebook.

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

Femeia a dat în judecată Apple și, în cele din urmă, a primit din partea companiei câteva milioane de dolari. Cu toate acestea, Apple nu a fost niciodată numită direct în proces. Incidentul a ieșit la iveală atunci când avocații dintr-un caz nou, fără legătură cu cel precedent, care implicau Apple și Pegatron, au făcut referire la cazul anterior. Apple a confirmat implicarea în caz într-o declarație trimisă celor de la The Guardian.

„Luăm extrem de în serios confidențialitatea și securitatea datelor clienților noștri și avem o serie de protocoale pentru a ne asigura că datele sunt protejate pe tot parcursul procesului de reparații”, a spus un purtător de cuvânt al Apple.

„Când am aflat de această încălcare flagrantă a politicilor la unul dintre furnizorii noștri în 2016, am luat măsuri imediate și de atunci am continuat să ne consolidăm protocoalele furnizorilor”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

Acesta nu este primul incident în care un tehnician a fost acuzat că a furat și a postat pe internet imagini de la un client. În 2013, un client Best Buy în vârstă de 27 de ani l-a dat în judecată pe retailer după ce fotografiile de pe un computer pe care le-a adus pentru reparații au fost distribuite în online.