- Părinții nu vor putea citi conversațiile purtate de copiii lor, dar vor putea să vadă ce prieteni au și când au vorbit ultima dată cu ei.
- Ideea este de a reflecta „modul în care părinții relaționează cu adolescenții în lumea reală, unde părinții știu de obicei cu cine sunt prieteni adolescenții, dar nu trag cu urechea la conversațiile lor private”.
- Compania a declarat că produsul a fost inspirat de un studiu realizat pe mai mult de 9.000 de adolescenți de pe mai multe platforme, în urma căruia s-a constatat că părinții și adolescenții care purtau discuții regulate despre activitățile online ale copiilor erau mai predispuși să aibă încredere și să împărtășească informații atunci când se confruntau cu riscuri online.
Snapchat lansează o nouă funcție care le va oferi părinților un acces limitat la activitățile propriilor copii pe platformă, potrivit Sky News.
Advertisment
Copilul va primi o notificare prin care va trebui să fie de acord să își partajeze contul cu un alt utilizator de peste 25 de ani.
ITotuși, instrumentul Family Centre le va arăta părinților doar lista de prieteni a copilului, dar și când a vorbit ultima dată cu fiecare prieten în ultima săptămână.
Recomandări
Instrumentul nu va dezvălui conversațiile reale, a explicat Jacqueline Beauchere, șefa departamentului de siguranță a platformei globale Snapchat, care a declarat pentru Sky News că scopul este „înțelegerea” mai degrabă decât „supravegherea”.
Ideea este de a reflecta „modul în care părinții relaționează cu adolescenții în lumea reală, unde părinții știu de obicei cu cine sunt prieteni adolescenții, dar nu trag cu urechea la conversațiile lor private”.
„Family Centre are ca scop declanșarea unor conversații semnificative și constructive între părinți și adolescenți despre siguranța online”, a adăugat dna Beauchere.
Compania a declarat că produsul a fost inspirat de un studiu realizat pe mai mult de 9.000 de adolescenți de pe mai multe platforme, în urma căruia s-a constatat că părinții și adolescenții care purtau discuții regulate despre activitățile online ale copiilor erau mai predispuși să aibă încredere și să împărtășească informații atunci când se confruntau cu riscuri online.
Regatul Unit, legea controversată care vizează protejarea copiilor online
Lansarea acestui proiect de lege are loc în contextul în care Regatul Unit continuă să elaboreze proiectul de lege privind siguranța online, o lege controversată care vizează protejarea copiilor online prin obligarea firmelor de socializare să abordeze conținutul dăunător, chiar dacă acesta nu este ilegal.
Există numeroase exemple extreme de conținut ilegal care cauzează prejudicii și pe Snapchat, printre care se numără Semina Halliwell, o fetiță de 12 ani care s-a sinucis sau cazul Gemma Watts, o femeie de 21 de ani, care s-a dat drept adolescent pe Snapchat și Instagram pentru a se întâlni cu fete tinere și a le agresa sexual.
În toate aceste cazuri, nu s-au putut solicita probe de la Snapchat din cauza uneia dintre caracteristicile cheie ale platformei – dispariția mesajelor din căsuța de chat.
Snapchat are capacitatea de a păstra aceste mesaje, dar nu face acest lucru decât dacă primește un raport de la un utilizator care justifică comunicarea imediată printr-o investigație.
Doamna Beauchere a recunoscut pentru Sky News că firma se bazează „atât de mult pe raportările din partea comunității noastre”.
Reticența de a raporta conturile
Prin intermediul noului intrument, Family Centre, se va permite părinților să „raporteze cu ușurință și în mod confidențial orice cont care ar putea fi îngrijorător” către echipa de siguranță a companiei.
„Am știut din cercetări că tinerii nu sunt dispuși să raporteze dintr-o varietate de motive. Unele dintre ele ar putea fi înrădăcinate în dinamica socială, altele ar putea să se reflecte în percepțiile despre platformă și despre ceea ce aceasta va face sau nu va face”, a declarat Beauchere.
Cercetările efectuate de companie, în acest sens, au arătat că un număr semnificativ de adolescenți se tem să nu fie judecați, pentru că au raportat conținut sau se simt presați să nu facă un raport atunci când cineva pe care îl cunosc s-a comportat rău.
„Să fie oare chiar natura termenului raportare problema, deoarece ei se gândesc la raportare ca la o denunțare? Încercăm să îi încurajăm să creadă că nu este așa”, a declarat Beauchere.
„Avem echipe care lucrează 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pregătite să răspundă la aceste raportări, dar trebuie să vedem acest angajament din partea comunității noastre”, a adăugat ea.
Partenerii noștri