Rezultatele studiului Frames & Factory 4.0. arată că în timp ce se vorbeşte din ce în ce mai mult despre digitalizare, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la capitolul competenţe digitale.

România se află pe ultimul loc în UE la capitolul competenţe digitale, potrivit studiului Frames & Factory 4.0. este vorba despre competenţele de bază şi avansate care nu ţin pasul cu dinamica sectorului IT, arată specialiştii. Fără un program naţional de pregătire a angajaţilor aliniat unei strategii naţionale şi cadrului european de competenţe digitale DigComp 2.0, riscăm ca digitalizarea să reprezinte o ,,Fata Morgana’’, din care ne vom alege doar cu un nou contingent de echipamente scumpe, păstrate sub cheie în depozitele firmelor şi instituţiilor publice, arată o analiză realizată de Frames & FACTORY 4.0.

Potrivit datelor de la Eurostat, România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană în privinţa participării angajaţilor la cursurile de educaţie şi training. Numai 1,6% dintre angajaţi au urmat astfel de forme de formare profesională, în 2019. Spre comparaţie, în Suedia, procentul este de 37%, în Elveţia de 39,4%, iar media Uniunii Europene este de 14,8%. În Bulgaria, procentul angajaţilor care au urmat cursuri de pregătire a fost de 2,3%, în Polonia de 7,7%, iar în Ungaria de 7,3%.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

În ceea ce priveşte competenţele digitale peste nivelul elementar, România se situează pe ultimul loc în UE, cu doar 10% dintre persoane.

,,Pentru majoritatea românilor, competenţele digitale se traduc în operaţiunile uzuale precum folosirea anumitor instrumente TIC -Tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor (dispozitive şi aplicaţii software) dar competenţa digitală este definită ca un cumul de abilităţi, cunoştinţe şi atitudini. În această perspectivă devine mai important modul în care folosim instrumentele TIC pentru a căuta informaţii, pentru a crea conţinut digital, pentru a comunica eficient şi extrem de important pentru a desfăşura toate aceste activităţi în siguranţă şi având spirit critic în alegerea surselor credibile de informaţii’’, afirmă Marius Hărătău, CEO FACTORY 4.0.

Cercetările au mai stabilit că România se confruntă cu un adevărat paradox: are printre cele mai bune conexiuni de internet din lume, o industrie software competitivă, însă la capitolul uman se află încă în ,,Evul Mediu digital’’.

Statisticile CE arată, de exemplu, că 18% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani din România nu au utilizat niciodată internetul (media UE: 9%).