- Rețeaua blockchain Aurora înregistrează produsele de lux.
- Rețeaua a fost dezvoltată de LVMH, Prada Group și Cartier.
- Produsele au un cip care poate fi scanat cu o aplicație.
Tehnologia intră și pe piața fake-urilor de lux. Fiecare produs este înregistrat, la vânzare, în blockchain-ul Aurora. E o rețea dezvoltată de LVMH, Prada Group și Cartier. În blockchain este înregistrat certificatul de autenticitate, dar și informații despre trasabilitatea produsului. Un cip implantat în produs îți poate arăta în câteva secunde dacă produsul este autentic. Sunt peste 600.000 de produse integrate în blockchain-ul Aurora. În acest blockchain au intrat și Loro Piana, Maison Margiela, OTB Group și Mercedes.
Richemont are o altă soluție. A dezvoltat o platformă în care apar informații despre furtul sau pierderea bijuteriilor și ceasurilor, iar LVMH lucrează acum la un sistem de verificare bazat pe inteligența artificială. Asta în condițiile în care piața de produse contrafăcute a ajuns la 464 de miliarde de dolari.
Cum depistezi un fake de lux?
Prin blockchain. Într-o geantă Miu Miu, un client a găsit un cartonaș pe care scrie: 100% fibră naturală. Acest produs autentic, Prada, este certificat în blockchain-ul Aura pentru a îi garanta autenticitatea. Prada este doar unul dintre brandurile care studiază tehnologia pentru a le face clienților viața mai ușoară. Piața produselor de lux, contrafăcute valorează 464 mld. $ la nivel global.
Loro Piana, Louis Vuitton și Maison Margiela folosesc și ele blockchain-ul Aura pentru a își verifica produsele de lux. Blockchain-ul Aura a fost creat de LVMH în 2021, Prada Group și Cartier. OTB Group a intrat în grup în ocotmbrie 2021, iar Mercedes a intrat în 2022.
Aura promite să ofere clienților un tool pe toată durată de viață a produsului. Tehnologia integrată în Aura asigură ownership-ul, procesarea datelor în timp real și intimitatea de care ai nevoie. Ai peste 600.000 de produse înregistrate în platformă.
Citește și