- Cu noile funcții, mașinile vor efectua opriri în mers, vor schimba benzile de circulație automat.
- Cele trei funcții au fost adăugate pentru prima oară în octombrie, dar au fost retrase.
- Acum, funcțiile au fost restabilite pentru mașinile Tesla.
Tesla adaugă moduri de autoconducere răcoroasă și asertivă. Funcția de asistență automată a șoferului de la Tesla a adăugat un mod de conducere asertivă. Această setare va urmări mai îndeaproape alte mașini, va schimba benzile de circulație mai des, nu va părăsi banda de depășire și va efectua opriri în mers.
Un astfel de comportament al șoferilor umani este adesea descurajat de grupurile de siguranță. Cu toate acestea, ar putea fi uneori mai sigur ca un sistem automatizat să fie mai asertiv, ca un șofer uman, decât să fie prea precaut, a declarat un expert în siguranță auto.
Cele trei profiluri de conducere – rece, mediu și asertiv – au fost adăugate pentru prima dată în actualizarea din octombrie a Tesla. Cu toate acestea, acea actualizare a fost retrasă rapid din cauza altor probleme, dar funcția de profiluri de conducere a fost acum restabilită la Tesla.
O captură de ecran a actualizării a fost postată pe Twitter de David Zipper, scriitor de tehnologie și cercetător invitat la Harvard Kennedy School, și a fost raportată pentru prima dată de The Verge. Aceasta arată modul asertiv descris ca fiind: „Modelul dumneavoastră Model X va avea o distanță de urmărire mai mică, va efectua schimbări mai frecvente de bandă de viteză, nu va ieși de pe benzile de depășire și poate efectua opriri pe bandă”.
Lista de comportamente a fost criticată de unii pe rețelele de socializare ca fiind mai puțin sigură pentru mașinile Tesla. Însă Matthew Avery, de la Thatcham Research din Marea Britanie, a declarat că sistemele fără șoferi bine concepute sunt teoretic mai sigure decât șoferii umani deoarece elimină eroarea umană. Ca atare, dacă un stil de conducere mai asertiv încurajează mai mulți șoferi să adopte sistemele de conducere autonomă decât un stil foarte precaut, acest lucru ar putea fi un câștig net pentru siguranță.
„Dacă dorim o adoptare pe scară largă a automatizării, șoferii se vor aștepta ca vehiculul să facă și să ia deciziile pe care le-ai lua tu ca șofer uman, nu un algoritm foarte benign și foarte sigur”, a explicat el.