Mașina electrică de 25.000 $, anunțată de Tesla, ar putea însemna începutul sfârșitului industriei auto tradiționale

La evenimentul Tesla de săptămâna trecută, „bateria de milioane de mile” nu a fost parte a prezentării. Ceea ce s-a prezentat a fost în schimb a fost o serie de îmbunătățiri bazate pe tehnologii care nu sunt ușor de înțeles și nici nu au fost, poate, foarte bine explicate. Dar finalul prezentării a fost incredibil de semnificativ, prezicând cu adevărat perspective foarte concrete pentru dispariția industriei auto tradiționale, bazate pe combustibili fosili.

Într-un singur diapozitiv și în câteva fraze, Elon Musk a dezvăluit unde au condus toate îmbunătățirile minore prezentate până în acel moment. Numeric, ar fi o reducere de 56% a costurilor bateriei. Apoi a explicat că acest lucru ar permite producerea unui automobil TESLA de 25.000 de dolari, care va avea „o capacitate de autonomie totală”. Într-un stil atipic, Musk nu a făcut afirmații mai îndrăznețe despre ceea ce va avea de oferit această mașină, dar asta se poate citi printre rânduri.

Musk a anulat versiunea modelului Y, declarând că limita de autonomie de sub 250 de mile (400 km) era prea mică, o autonomie de 300 de mile (482 km) devenind „noua normalitate”. Se poate presupune deci că mașina de 25.000 de dolari va avea o autonomie de cel puțin 300 de mile. De asemenea, putem fi siguri că această mașină va fi una rapidă, atingând o viteză de maxim 96 km pe oră în mai puțin de 6 secunde.

Evident, acest nou model Tesla este încă teorie, dar Musk a dat de înțeles că se va ajunge la acest nivel în 1,5-3 ani. Deci în aproximativ 3 ani am putea avea posibilitatea de a alege între o mașină nemțească bine-făcută, foarte populară, de tip VW Golf, pe combustibil fosil, și un automobil electric semi-premium, din gama de autonomie de peste 300 de mile (482 km) și mult mai rapid – în condițiile în care, chiar și în SUA, milele electrice sunt mult mai puțin costisitoare decât cele pe combustibil fosil. În Marea Britanie, de exemplu, unde prețurile la benzină și motorină sunt astronomice, diferența costurilor de funcționare ar fi uriașă.

Toate acestea reprezintă vești bune pentru industria auto, în general, dar rămâne de văzut cum va arăta concret utilizarea zilnică a unei mașini electrice si mai ales cum se va adapta piața din România la aceste noutăți. O perspectivă optimistă nu pare a fi chiar lipsită de realism – există și la noi din ce în ce mai multe stații de încărcare, iar peste trei ani ar fi de așteptat să existe stații de reîncărcare aproape pretutindeni. Iar atunci când mașinile electrice vor prezenta avantaje clare în fața celor clasice, ar deveni greu de justificat preferarea celor din urmă.

Exit mobile version