TikTok acordă mai multe drepturi consumatorilor din UE, evitând posibile sancțiuni

ANKARA, TURKEY - FEBRUARY 21: In this photo illustration a mobile phone screen displays TikTok logo near earphones in Ankara, Turkey on February 21, 2020.
  • Mai multe grupuri au semnalat nereguli în politica de protecție a consumatorilor a companiei TikTok.
  • Conform unei plângeri depuse de Organizația Europeană a Consumatorilor, aplicația nu a reușit să protejeze copiii de publicitatea ascunsă și de conținutul inadecvat.
  • Conținuturilor de marcă nu li se va permite să promoveze produse și servicii nepotrivite, în timp ce influencerii cu mai mult de 10.000 de urmăritori vor avea videoclipurile lor verificate de TikTok.

Aplicația chineză de partajare de clipuri video scurte, TikTok, a fost de acord să întărească drepturile utilizatorilor din Uniunea Europeană, au declarat marți autoritățile de reglementare ale UE. Compania evită astfel posibile sancțiuni într-un caz declanșat de mai multe plângeri din partea grupurilor de consumatori din blocul comunitar.

În plângerea sa din 2021, Organizația Europeană a Consumatorilor (BEUC) a afirmat că TikTok, care a cunoscut o creștere rapidă la nivel mondial, în special în rândul adolescenților, nu a reușit să protejeze copiii de publicitatea ascunsă și de conținutul inadecvat. Ulterior, compania a purtat discuții cu Comisia Europeană și cu rețelele naționale ale autorităților de protecție a consumatorilor în încercarea de a rezolva preocupările acestora din urmă. La finalul discuțiilor, TikTok a fost de acord cu o serie de modificări, a precizat executivul UE.

Ce schimbări vor afecta utilizatorii TikTok

Printre schimbări se numără posibilitatea ca utilizatorii să raporteze reclamele și ofertele care ar putea împinge sau păcăli copiii să cumpere bunuri sau servicii. Conținuturilor de marcă nu li se va permite să promoveze produse și servicii nepotrivite, în timp ce influencerii cu mai mult de 10.000 de urmăritori vor avea videoclipurile lor verificate de TikTok. Printre alte angajamente, compania va clarifica modul în care se pot obține recompense de pe platforma sa, iar reclamele plătite din videoclipuri vor fi etichetate.

„Toate platformele de social media sunt obligate să respecte regulile și să se asigure că consumatorii pot identifica cu ușurință conținutul comercial, inclusiv atunci când este promovat de influenceri”, a declarat într-o declarație șeful Comisiei pentru justiție, Didier Reynders. Cu toate acestea, BEUC a declarat că deschidera TikTok nu a fost satisfăcătoare față de anumite arii de schimbare.

„Impactul unor astfel de angajamente asupra consumatorilor rămâne foarte incert. În ciuda unui dialog de peste un an cu TikTok, ancheta este acum închisă, lăsând nerezolvate preocupările semnificative pe care le-am ridicat”, a declarat directorul general adjunct al BEUC, Ursula Pachl, într-o declarație.