• Compania se așteaptă să poată produce baterii cu stare solidă pentru a fi utilizate în vehicule electrice încă din 2027.
  • Al doilea mare producător de automobile din lume urmărea deja un plan de a lansa mașini cu baterii cu stare solidă avansate.
  • Acestea oferă mai multe beneficii în comparație cu bateriile pe bază de lichid.

Toyota anunță că a făcut o descoperire tehnologică care îi va permite să reducă la jumătate greutatea, dimensiunea și costul bateriilor, ceea ce ar putea anunța un progres major pentru vehiculele electrice. Al doilea mare producător de automobile din lume urmărea deja un plan de a lansa mașini cu baterii cu stare solidă avansate, care oferă mai multe beneficii în comparație cu bateriile pe bază de lichid, până în 2025, scrie The Guardian.

Marți, compania japoneză a declarat că a simplificat producția de material folosit pentru a le face, salutând descoperirea ca un salt înainte semnificativ care ar putea reduce dramatic timpul de încărcare și ar putea crește autonomia de rulare.

„Atât pentru bateriile noastre lichide, cât și pentru cele cu stare solidă, ne propunem să schimbăm drastic situația în care bateriile actuale sunt prea mari, grele și scumpe”, a declarat Keiji Kaita, președintele centrului de cercetare și dezvoltare al companiei auto japoneze pentru neutralitatea carbonului. „În ceea ce privește potențialul, vom urmări să reducem la jumătate toți acești factori.”

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
ROMÂNI EVACUAȚI DIN GAZA
MACRON A IEȘIT LA ATAC
CÂTE LOCUINȚE DEȚINE TAYLOR SWIFT?
RECONSTRUCȚIA FACIALĂ A UNEI FEMEI DE 75.000 DE ANI
CEI MAI BOGAȚI OAMENI DIN SUA

David Bailey, profesor de economie de afaceri la Universitatea din Birmingham, a spus că, dacă revendicările Toyota ar fi fondate, acesta ar putea fi un moment de referință pentru viitorul mașinilor electrice.

„Adesea există progrese în stadiul de prototip, dar apoi extinderea este dificilă”, a spus el. „Dacă este o descoperire reală, ar putea fi un schimbător de joc, foarte mult Sfântul Graal al vehiculelor cu baterie.” Kaita a spus că compania a dezvoltat modalități de a face bateriile mai durabile și crede că acum ar putea crea o baterie cu stare solidă cu o autonomie de 1.200 km care se poate încărca în 10 minute sau mai puțin.

Compania se așteaptă să poată produce baterii cu stare solidă pentru a fi utilizate în vehicule electrice încă din 2027, potrivit Financial Times, care a raportat pentru prima dată despre pretinsa descoperire a Toyota. Bateriile cu stare solidă au fost considerate pe scară largă ca un potențial schimbător al domeniului pentru vehiculele electrice, promițând să reducă timpii de încărcare, să mărească capacitatea și să reducă riscul de incendiu asociat bateriilor cu litiu-ion, care folosesc un electrolit lichid. Cu toate acestea, bateriile cu stare solidă au fost de obicei mai greu și mai costisitoare de realizat, limitându-le aplicația comercială.

Citește și