• Compania a declarat că tehnologia sa a permis încărcarea bateriilor la o capacitate de 90 de procente în mai puțin de cinci minute, îmbunătățind în același timp puterea și durabilitatea de zece ori.
  • Nyobolt a declarat că tehnologia sa ar putea „șterge” anxietatea legată de autonomie în cazul vehiculelor electrice.
  • Majoritatea mașinilor electrice moderne parcurg doar aproximativ 500 km înainte de a fi nevoie de reîncărcare, iar multe dintre ele sunt limitate la călătorii mult mai scurte.

Un profesor universitar de la Cambridge a strâns 50 de milioane de lire sterline pentru o tehnologie de baterii care ar putea reduce timpul de încărcare a unei mașini electrice la mai puțin de cinci minute.

Nyobolt, un start-up din Cambridge care dezvoltă baterii pentru vehicule electrice, a obținut banii de la furnizorul vietnamez de materiale Masan High-Tech Materials. Acesta evaluează Nyobolt la 300 de milioane de lire sterline, potrivit The Telegraph.

Start-up-ul folosește cercetări în domeniul bateriilor dezvoltate de către profesorul Clare Philomena Grey, cercetător la Universitatea Cambridge. Anozii de baterie ai Nyobolt folosesc niobiu, un metal gri, cristalin, și tungsten, care încarcă mai rapid bateriile.

Recomandări

CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
ONU DECIDE DACĂ RECUNOAȘTE SAU NU AUTORITATEA PALESTINIANĂ
CE SECRETE ASCUNDE CHINA
CUM ÎNGRIJEȘTI MEDIUL ÎNCONJURĂTOR
FRANCEZII SUNT PESIMIȘTII EUROPEI
„NADIA” ÎI DUCE PE ROMÂNI LA J.O.

Compania a declarat că tehnologia sa a permis încărcarea bateriilor la o capacitate de 90 de procente în mai puțin de cinci minute, îmbunătățind în același timp puterea și durabilitatea de zece ori. Nyobolt a declarat că tehnologia sa ar putea „șterge” anxietatea legată de autonomie în cazul vehiculelor electrice.

Șoferii au anxietate cu privire la reîncărcare

Majoritatea mașinilor electrice moderne parcurg doar aproximativ 500 km înainte de a fi nevoie de reîncărcare, iar multe dintre ele sunt limitate la călătorii mult mai scurte. Acest lucru generează teama că mulți șoferi ar putea ajunge să rămână blocați pe marginea drumului așteptând ca mașina lor să se reîncarce.

Bateriile care promit să reducă timpul de încărcare pentru a oferi o încărcare mai durabilă s-ar putea dovedi esențiale pentru a rezolva problema anxietății legate de autonomie.

Nyobolt a declarat că tehnologia sa ar putea fi aplicată și în cazul aparatelor electrocasnice și al roboticii. Profesorul Grey a declarat: „Suntem încântați să ne mutăm tehnologiile de la dezvoltare la implementarea pe piață.”

Noua finanțare va fi utilizată pentru dezvoltarea primei fabrici de producție de materiale a Nyobolt în Marea Britanie și pentru extinderea instalației sale existente din SUA. Compania intenționează să producă milioane de unități de baterii în următorul an, destinate în mare parte aparatelor electrocasnice, dar cu planuri de extindere către vehiculele electrice. Nyobolt plănuiește, de asemenea, un program de reciclare a bateriilor.