• Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, cere lămuriri de la Big Tech
  • Ea acuză companiile care dețin rețele sociale că „distrug țesutul social”
  • Comisia Europeană va cere rețelelor sociale să arate cum funcționează algoritmii lor

Ursula von der Leyen, șefa Comisiei Europene, pune tunurile pe giganții big tech. A avut un discurs în cadrul Forumului de la Davos, în care nu i-a slăbit deloc pe marii jucători care controlează internetul.

Ursula von der Leyen vrea ca modul în care funcționează agloritmii lor să fie făcut public. Motivul e simplu – giganții din tehnologie acumulează prea multă putere. Și o fac discreționar.

Legislația în domeniu nu e tăioasă, ba chiar dimpotrivă.

Recomandări

FII BOGAT ÎN ROMÂNIA
MATTY HEALY, DESPRE ALBUMUL LUI SWIFT
DE LA GOYA LA... YOGA
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A STRIGĂTULUI
CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
BLIKEN AJUNGE ÎN CHINA

„Modelul de business al platformelor de socializare are un impact nu doar asupra competiției libere, ci și asupra democrației, securității și calității informației”, a spus Ursula von der Leyen.

Și, ca să-și ilustreze ideea, a dat exemplul lui Donald Trump, blocat pe Twitter doar prin decizia companiei, fără o lege în spate.

De altfel, Mark Zuckerberg și Jack Dorsey au tot fost chemați în Congresul SUA să dea explicații pentru monopolul pe care l-au pus pe piața social media.

Ultima oară au fost trași de urechi în octombrie, de republicani. Și nu doar ei. Congresmanii spuneau atunci că Apple, Amazon, Google și Facebook s-au transformat în companii cu un monopol cum aveau marii jucători din industria petrolului și a căilor ferate, acum câteva decenii. „Cei patru mari”, cum sunt numiți, înghit orice start-up care le-ar putea amenința poziția și dictează prețuri, reguli de tranzacționare, cine poate avea o voce și cine nu pe platformele lor.