- Durata studiului de fezabilitate pentru lărgirea autostrăzii A1 este estimată la 18 luni.
- Ciurea: „Licitațiile și lucrările efective ar putea dura până în 2031”.
- Studiul de fezabilitate vizează lărgirea autostrăzii A1 la trei benzi de mers.
Te-ai confruntat cu traficul tot mai aglomerat pe tronsonul București-Pitești al autostrăzii A1? Ei bine, după două încercări eșuate, CNAIR încearcă din nou să găsească pe cineva care să facă studiul de fezabilitate pentru lărgirea autostrăzii.
Advertisment
Valoarea proiectului rămâne confidențială până la publicarea în SEAP, iar durata estimată pentru realizarea studiului este de 18 luni.
Cât estimați că va dura studiul de fezabilitate?
Ionuț Ciurea, director Pro Infrastructura: „Pe hârtie ne spune licitația că ar trebui să dureze 18 luni. Sigur, în realitate, aceasta de obicei este un interval minim, un deadline minim. Avem deja autostrada, suntem doar de la două benzi la trei benzi, dar nu e chiar atât de simplu.
Recomandări
Studiul de fezabilitate, dacă e făcut pe bune, pe lângă toată biocrația aferentă, implică, din punct de vedere tehnic, destul de multe detalii și este de multe ori mai simplu să faci un studiu de fezabilitate pentru un drum nou, decât pentru upgradarea, pentru extinderea unuia existent.
Avem foarte multe parcele în jurul autostrăzii care au un întreg istoric, s-a construit foarte mult, mai ales în zonele periurbane, și pe capătul piteștean, și mai ales pe cel bucureștean, până la Bolțin Vale, de fapt, localitate din militari, până la Bolintin-Vale, nici nu-ți dai seama că ești pe câmp. Deci, toate elementele astea, birocratice și tehnice, extinderea podurilor, partea de terasament, ranforsările pe actualul amplasament al autostrăzii, mănâncă foarte mult timp și atunci cele 18 luni se pot transforma lejer în 24, dacă nu mai bine.
Bineînțeles, avem și o necunoscută, și anume unde, sau la ce proiectant o să ajungă contractul, în funcție de posibilitățile tehnice. Dar ar putea să se ducă în 2 ani de zile. Deci dacă ne ia măcar câteva luni, dacă nu, un an de zile, că se poate întâmpla orice, un an de zile licitația pentru studiul de fezabilitate. După aceea, vreo 2 ani studiul propriu-zis. Avem deja 3 ani.
După aceea, avem licitația pentru lucrări. Hai să-i punem și acolo un an și jumătate pentru lucrări, execuția propriu-zisă, estimarea pe 100 de kilometri. O dată că o să fie, probabil, lotizată, adică nu o să dea cap coadă un singur contract. Poate 2-3 contracte, depinde, o să vedem decizia companiei de drumuri, dar și acele lucrări o să dureze undeva la 2 ani în termen realist optimist”.
Când vom circula pe 3 benzi pe A1?
Ionuț Ciurea, director Pro Infrastructura: „Vorbim de circulație pe 3 sensuri undeva după 2030. Nu, în 2040 nu cred că o să ne ducem.
Se prioritizată cele două capete. Capetele, în special, București, Bolintin-Vale, pentru că aici avem unul dintre locurile cu cel mai intens trafic din țară. S-a construit foarte mult în această zonă. Deci acest capăt ar trebui dat primul la lucrări”.
Citește și
- Rachetele rusești lovesc Kievul de dimineață: Patru morți și trei răniți în urma atacului
- Premierul Thailandei declară că a fost ținta unei escrocherii cu A.I.: „Am auzit clar vocea liderului țării”
- STUDIU. Afișarea caloriilor pe etichete ne ajută să mâncăm mai puțin
Partenerii noștri