• Permisul digital de călătorie va înlocui biletul de avion clasic și se va actualiza automat pe telefonul pasagerului
  • Identificarea se va face biometric, prin recunoaștere facială, eliminând nevoia de check-in
  • Tehnologia este estimată să devină funcțională în 2-3 ani, dar implementarea globală va fi treptată
  • Aeroporturile trebuie să-și modernizeze infrastructura, iar companiile aeriene să-și actualizeze sistemele IT
  • Este necesară o cooperare internațională, pentru adoptarea unor standarde comune și interoperabile

Cum ar funcționa concret acest nou sistem digital pentru pasageri?

Silviu Bucătaru, editor Aleph News: Practic, totul începe din momentul în care îți rezervi zborul. În loc să primești un bilet de avion clasic, compania aeriană îți trimite un permis de călătorie digital, stocat pe telefonul tău.

Acest document conține toate informațiile legate de zbor și se actualizează automat dacă apare o schimbare – o întârziere, o poartă modificată sau o conexiune pierdută.

Când ajungi la aeroport, nu mai trebuie să faci check-in nici online, nici la ghișeu. Sistemele aeroportului te identifică prin recunoaștere facială, iar compania aeriană este notificată automat că ești acolo.

Recomandări

RO... MÂNIA LUI PUTIN
CARDINALII VOTEAZĂ
MERZ E CANCELAR
PRIMA CONTESTAȚIE
MERZ REVINE ÎN FORȚĂ
21 SUNT NOROCOASE
CHECK IN QUEUE

Și când ar putea deveni realitate acest sistem fără check-in?

Silviu Bucătaru, editor Aleph News: Planul ICAO este ca sistemul să fie funcțional în următorii trei ani, dar totul depinde de mai mulți factori.

În primul rând, aeroporturile trebuie să-și modernizeze infrastructura: să instaleze echipamente de recunoaștere facială, să integreze sisteme care pot citi pașapoarte digitale și să asigure o conexiune în timp real între rezervare, securitate și îmbarcare.

Apoi, companiile aeriene trebuie să-și actualizeze platformele, pentru că multe folosesc sisteme IT vechi de zeci de ani, greu de adaptat. Nu în ultimul rând, e nevoie de colaborare între state, pentru că standardele trebuie să fie comune, interoperabile.

Deci, chiar dacă tehnologia e gata în 2-3 ani, aplicarea globală va fi treptată, în funcție de cât de repede se mișcă fiecare țară și aeroport.