- Veneția interzice navele de croazieră în lagună
- Între timp, navele mari trebuie să acosteze în portul industrial Marghera, departe de Grand Canal
- Îngrijorările au fost sporite după ce Costa Concordia, o navă de 114.500 de tone s-a scufundat în largul insulei toscane Giglio în 2012, cu pierderea a 32 de vieți.
Guvernul italian a decis că navele mari de croazieră și navele portacontainer trebuie să ocolească centrul istoric al Veneției și să acosteze într-o altă locație, pentru a păstra faimoasa lagună, relatează Reuters.
Actul normativ cere consultări publice cu privire la construirea unui terminal în afara lagunei, unde navele de pasageri de peste 40.000 de tone și navele-container pot acosta fără să treacă prin fața pieței San Marco.
Între timp, navele mari trebuie să acosteze în portul industrial Marghera, departe de Grand Canal.
„Oricine a vizitat Veneția în ultimii ani a fost șocat să vadă aceste nave, lungi de sute de metri și înalte cît clădiri de apartamente, trecând prin locuri atât de fragile”, a declarat ministrul Culturii, Dario Franceschini.
Locuitorii de la Veneția au cerut ani de zile guvernelor să interzică navele mari în lagună și îngrijorările au fost sporite după ce Costa Concordia, o navă de 114.500 de tone s-a scufundat în largul insulei toscane Giglio în 2012, cu pierderea a 32 de vieți.
În 2019, o navă de croazieră s-a ciocnit cu un doc și o barcă turistică în Veneția, în timp ce se apropia de un terminal de pasageri de pe canalul Giudecca, rănind patru persoane.
În 2013, guvernul de atunci a interzis navelor de peste 96.000 de tone să traverseze canalul Giudecca, dar ulterior o instanță locală a anulat hotărârea.
În 2017, un alt guvern a încercat din nou să interzică accesul navelor mari, care trebuiau să acosteze la Marghera. Din nou, mai mulți operatori de turism au reușit să ocolească dispoziția.
Înainte de pandemie, care a devastat industria croazierelor, Veneția se număra printre principalele atracții turistice din Italia, atrăgând peste 25 de milioane de vizitatori pe an.