- Google a recunoscut că a blocat intermitent unele site-uri de știri australiene.
- Gigantul tehnologic a declarat miercuri, că a efectuat „experimente”.
- „Google demonstrează acum cât de ușor îi poate face pe furnizorii de știri australieni care nu sunt în favoarea lor să dispară efectiv.”
În ultimele zile, utilizatorii de internet au raportat dispariția site-urilor de știri australiene din funcția de căutare Google, afișând conținut și linkuri vechi, notează The Sydney Morning Herald.
Advertisment
Gigantul multinațional al tehnologiei a declarat miercuri, că a efectuat „experimente” în căutările de site-uri web ale ziarelor, inclusiv The Sydney Morning Herald, care au afectat doar un număr mic de utilizatori.
„În prezent desfășurăm câteva experimente care vor ajunge la aproximativ 1% dintre utilizatorii Căutării Google din Australia pentru a măsura impactul întreprinderilor de știri și Căutării Google unul asupra celuilalt”, a spus un purtător de cuvânt.
Recomandări
Proiectul se va încheia la începutul lunii viitoare, a adăugat el.
„În 2018, valoarea pe care am oferit-o editorilor numai prin trafic de recomandare a fost estimată la 218 milioane de dolari.”
Admiterea gigantului digital vine în mijlocul unei bătălii între guvernul federal și giganții tehnologici pentru planurile de a forța Google și Facebook să plătească editorilor de știri pentru afișarea conținutului lor.
Google face campanie împotriva unui cod al industriei propus de Comisia australiană pentru concurență și consumatori, pe care un comitet al Senatului îl examinează înainte de votul final în Parlament la începutul acestui an.
„Ne menținem angajamentul de a ajunge la un cod funcțional și așteptăm cu nerăbdare să lucrăm cu comitetul Senatului, factorii de decizie politică și editorii pentru a obține un rezultat corect pentru toată lumea, în interesul tuturor australienilor”, a spus purtătorul de cuvânt.
Cu toate acestea, utilizatorii care ajung pe Pagina de căutare australiană Google sunt întâmpinați cu un mesaj care susține că există îngrijorări răspândite cu privire la noul cod.
Un purtător de cuvânt al lui Nine, proprietarul Herald și The Age, a declarat că rezultatele căutării au arătat „clar” că știrile locale sunt esențiale pentru produsele Google.
„Google este un monopol eficient și, prin reținerea accesului la astfel de informații în timp util, exacte și importante, arată clar modul în care influențează accesul australienilor la acest lucru”, a spus purtătorul de cuvânt.
„În același timp, Google demonstrează acum cât de ușor îi pot face pe furnizorii de știri australieni care nu sunt în favoarea lor să dispară efectiv de pe internet – o ilustrare îngrozitoare a puterii lor extraordinare pe piață”.
Conform codului propus, companiile media și platformele tehnologice vor trebui să negocieze un preț echitabil pentru conținutul pe care mass-media îl furnizează acum pe Facebook și Google gratuit, cu un arbitru care să decidă dacă eșuează discuțiile.
Partenerii noștri