• Ioana Mănoiu: „În perioadele de criză este nevoie de mai mult PR decât în perioadele de liniște”
  • Ioana Mănoiu: „Rămâne nevoia de comunicare, rămâne zona asta de texte bine scrise, dar subiectele se schimbă și trebuie să te adaptezi la noile subiecte”
  • Ioana Mănoiu: „Când o lume întreagă suferă de anxietate, nu mai poți să vinzi Crăciunul cu zurgălăi”

Cu Ioana Mănoiu, Managing Partner al agentiei GMP PR – invitată în emisiunea ,,Ochii pe mine!” – vorbim despre soarta PR-ului în era COVID-19. Contextul actual este un reset pentru piața de marketing? Cu alte cuvinte, este pandemia pretextul perfect pentru o reinventare, pentru o transformare, atât la nivel de mentalitate, cât și la nivel de business-uri și antreprenoriat? Există PR fără social media?

Ioana Mănoiu: „În timp ce erau atâtea industrii care se închideau, erau altele care trebuiau să comunice”

Ioana Mănoiu recunoaște că strategiile și abordarea subiectelor în PR s-au schimbat în vremea COVID-19. Paradoxal, în vremea pandemiei. Invitata lui Vlad Craioveanu mărturisește că au avut mult mai mult de muncă la strategia de comunicare.

„În perioadele de criză este nevoie de mai mult PR decât în perioadele de liniște pentru că trebuie să comunici mai mult. Ce ni s-a întâmplat nouă, pe lângă tot imprevizibilul și mutatul acasă, a fost o zonă de volum foarte mare de muncă. Asta a fost paradoxul. (…) Să spunem că, în perioada COVID-19, am schimbat subiectele de conversație față de ce discutam înainte, dar comunicare a fost și chiar la un nivel mult mai intens decât cu un an înainte”, conchide Ioana Mănoiu.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Ioana Mănoiu îți spune care a fost, pentru un om din PR, cea mai importantă lecție și, implicit, schimbările aduse de izbucnirea pandemiei. Concluzia Ioanei este însă clară: nevoia de comunicare rămâne cheia, indiferent de perioada pe care o trăim și de cât de mult ne schimbă obiceiurile.

„Cu riscul de a suna banal, cred că adaptabilitatea. A trebuit să fim atât de flexibili în ultimul și a trebuit să dărâmăm tot ce știam și tot ce făceam. Rămâne însă nevoia de comunicare, rămâne zona asta de texte bine scrise, dar subiectele se schimbă și trebuie să te adaptezi la noile subiecte.”

Ioana Mănoiu recunoaște că, un om care lucrează în PR, trece altfel prin filtrul gândirii o situație. Vede altfel potențialele crize. Uneori, chiar și acolo unde nu sunt. Ce spune însă despre derioada dinaintea pandemiei versus perioada post-COVID?

Ioana Mănoiu: „Înainte de COVID, erau mai multe crize!”

„Noi eram ca pompierii, în fiecare săptămână rezolvam minimum o criză. Crize pornite de la oameni obișnuiți. În ziua de azi, fiecare consumator are un grup de media, o pagină de Facebook, de Instagram și poate să atace o companie. (…) Deci, crizele anului 2021 sunt crizele pornite de la oamenii obișnuiți care filmează ceva într-un magazin, care deschide un produs cu probleme.”

Ioana Mănoiu: „Oamenii nu mai știu ce este real și ce este fake!”

Cât despre marea problemă a perioadei COVID-19, Ioana Mănoiu mărturisește faptul că ține de calitatea informației. O înformație care îl confuzează pe om, trimițându-l mereu, undeva la limita dintre real și fake.

„E o mare problemă de calitate a informației. Oamenii nu mai știu ce este real și ce este fake. Asta cu vaccinurile este cel mai bun exemplu. De trei zile toată lumea dezbate care vaccin. AstraZeneca, este real, nu este real? Este război între americani, între reputația Pfizer și europeni. În această lume în care devii din ce în ce mai confuz, PR-ul poate ajuta să ofere niște informații.”

Ioana Mănoiu: „Când o lume întreagă suferă de anxietate, nu mai poți să vinzi Crăciunul cu zurgălăi!”

„Noi facem anual o prezentare de trend-uri și știind că o avem planificată în luna martie, ne forțează pe mine și pe colegii mei să citim tot ce se întâmplă în lume. Chiar acum două săptămâni am făcut asta și am analizat ce au făcut brand-urile din lume pe zona de COVID.”

„Inițial au fost confuze, nu au știut cum să reacționeze. Inițial, vindeai vise frumoase consumatorilor și acum nu era potrivit. Când o lume întreagă suferă de anxietate și am revenit la nevoile de bază, nu mai poți să le vinzi Crăciunul cu zurgălăi. Și atunci și-au temperat tonul și au intrat mai mult într-o zonă de empatie, de căldură, de suntem alături de voi.”

Ce s-a câștigat, ce s-a pierdut în pandemie? Iată ce mărturisește Ioana Mănoiu despre perioada care ne-a schimbat iremediabil întreaga existență!

„Am câștigat eficiență, am câștigat focus, am realizat mult mai multe decât dacă am fi mers la birou. Am pierdut mult mai mult pe plan uman, din nivelul de fericire. Eram fericiți împreună, râdeam mult”, concluzionează Ioana Mănoiu.