• Uniunea Europeană a decis să investească 15 miliarde de euro în producerea de cipuri.
  • În momentul de față, UE produce 9% din totalitatea cipurilor de care industria auto are nevoie.
  • Livrările de automobile au avut întârzieri cuprinse între 8 și 9 luni din cauza crizei de microcipuri.

Uniunea Europeană va finanța producția de cipuri. Investitorii vor avea la dispoziție peste 15 miliarde de euro, iar UE a alocat, deja, suma de 30 de milioane de euro unor investiții publice din acest domeniu. Decizia a fost luată în urma hotărârii semiconductorilor care au provocat o criză în industria auto, în ultimii doi ani.

Până în anul 2030, cu ajutorul acestor finanțări, Uniunea Europeană ar trebui să poată asigura 20% din producția de cipuri, conform Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene.

Aceste componente electronice sunt extrem de importante pentru industria auto, deoarece automobilele au devenit computere pe roți. Aproape orice parte a mașinii este controlată, cumva, de un computer și de un sistem de operare. Implicit, o criză a microcipurilor a dus la oprirea producțiilor în mai multe zile, la nivel european.”, a spus Bogdan Alecu, editor ZF.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Producția de cipuri duce la întârzierea livrării autoturismelor

Întârzierea în livrarea autoturismelor poate ajunge și la 12 luni. Este o tragedie, pentru că, în acest timp, se schimbă și modelul în anumite cazuri. Tu comanzi o mașină, acea mașină nu mai este disponibilă și îți va fi livrată, dacă mai dorești, un alt automobil.

Banii pe care îi promite Uniunea Europeană ar ajuta industria auto, pentru că aceste componente nu ar mai trebui livrate din Asia de sud-est. Pe de altă parte, ele sunt în Asia, pentru că acolo sunt fabricate cele mai multe electronice. Acolo sunt produse telefoane, laptopuri, computere, în special în China.

Însă, în Europa, nu prea avem o astfel de producție. Cumva, trebuie să fim atenți, pentru că, dacă se mută producția din Asia în Europa, s-ar putea ca aceasta să nu fie suficient de mare pentru a promite și costuri competitive.”, a mai adăugat Bogdan Alecu.