• Pentru a investiga, au analizat datele de la 70.027 de pacienţi internaţi în marile centre şi unităţi de traume din Marea Britanie între ianuarie 2012 şi decembrie 2019.
  •  Ei au descoperit că, deşi bărbaţii erau mai predispuşi să fie implicaţi în accidente grave şi să fie internaţi în spital, 16% dintre femei au rămas blocate în epavă, faţă de doar 9% dintre bărbaţi.
  • O posibilitate este că natura rănilor femeilor le face mai greu să scape din epavă. „De exemplu, femeile au o rată mult mai mare de leziuni pelviene şi este mai greu să te scoţi singură dintr-o maşină dacă ţi-ai rupt pelvisul”, a spus Weekes. 

Femeile au un risc aproape dublu faţă de bărbaţi de a rămâne blocate într-un autovehicul în urma unui accident şi, de asemenea, prezintă tipare diferite de leziuni, sugerează datele.

Cercetarea, primul studiu de amploare realizat în Marea Britanie care compară diferenţele dintre sexe în ceea ce priveşte modelele de rănire şi probabilitatea de a rămâne blocat în urma unei coliziuni, ar putea ajuta producătorii de autovehicule să îmbunătăţească designul şi caracteristicile de siguranţă ale maşinilor pentru a reduce ratele de rănire la ambele sexe. 

De asemenea, aceasta întăreşte apelurile pentru includerea unor manechine de testare a accidentelor mai exacte din punct de vedere biologic în simulările de coliziuni de vehicule, pentru a investiga impactul acestora asupra femeilor, potrivit The Guardian

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Profesorul Tim Nutbeam, consultant în medicină de urgenţă la University Hospitals Plymouth, şi colegii săi au fost motivaţi să efectueze studiul după ce au citit cartea bestseller Invisible Women a lui Caroline Criado Perez, care a evidenţiat modul în care femeile sunt mai susceptibile de a fi grav rănite în accidente de maşină, deoarece manechinele pentru testele de impact au fost modelate după modelul „bărbatului mediu”. 

Cum a decurs studiul

Pentru a investiga, au analizat datele de la 70.027 de pacienţi internaţi în marile centre şi unităţi de traume din Marea Britanie între ianuarie 2012 şi decembrie 2019. Ei au descoperit că, deşi bărbaţii erau mai predispuşi să fie implicaţi în accidente grave şi să fie internaţi în spital, 16% dintre femei au rămas blocate în epavă, faţă de doar 9% dintre bărbaţi.

De asemenea, femeile au suferit mai multe leziuni ale şoldului şi ale coloanei vertebrale, în timp ce bărbaţii au suferit mai multe leziuni ale capului, feţei, pieptului şi membrelor. Cercetarea a fost publicată în BMJ Open. 

Ce spun cercetătorii

„Cred că partea importantă este că arată că femeile şi bărbaţii au experienţe diferite de prindere în capcană, că o femeie prinsă în capcană nu este la fel ca un bărbat prins în capcană”, a declarat Dr. Lauren Weekes, anestezist consultant la University Hospitals Plymouth, care a fost, de asemenea, implicată în studiu. 

„Înţelegerea diferenţelor de sex în ceea ce priveşte modelele de rănire poate ajuta paramedicii să prevadă cine este mai predispus să aibă anumite răni, ceea ce ar putea avea implicaţii asupra modului în care îi ajutaţi şi unde ajungeţi să îi duceţi. De asemenea, ar putea ajuta producătorii de vehicule să direcţioneze sistemele de siguranţă pentru a proteja în mod egal bărbaţii şi femeile”. 

O posibilitate este că natura rănilor femeilor le face mai greu să scape din epavă. „De exemplu, femeile au o rată mult mai mare de leziuni pelviene şi este mai greu să te scoţi singură dintr-o maşină dacă ţi-ai rupt pelvisul”, a spus Weekes. 

Diferenţele în modul în care bărbaţii şi femeile conduc ar putea fi, de asemenea, un factor, bărbaţii fiind implicaţi în mai multe coliziuni frontale şi fiind mai predispuşi să se afle pe scaunul şoferului, în comparaţie cu femeile şi, prin urmare, mai predispuşi să fie răniţi prin lovirea volanului sau a airbagului.

Totodată, în cazul în care femeile conduc, ele tind să aibă scaunul poziţionat mai aproape de volan, ceea ce ar putea contribui la faptul că acestea ar putea rămâne blocate. Cu toate acestea, este posibil să intervină şi diferenţele de formă corporală, care nu sunt modelate cu precizie în simulările de accidente de vehicule.

Weekes a declarat: „Ştim că pelvisul femeilor, chiar şi în funcţie de înălţime şi greutate, este mult mai lat decât cel al bărbaţilor, astfel încât manechinele folosite pentru simularea accidentelor seamănă mai degrabă cu o fetiţă de 12 ani decât cu o femeie adultă. Dacă vă gândiţi la locul în care pelvisul unei femei este probabil să fie în raport cu uşa, acesta va fi mai aproape”. 

Criado Perez a declarat că speră ca studiul să pună presiune şi asupra autorităţilor de reglementare pentru a lua în serios această problemă: „UE este în prezent în curs de a introduce o nouă legislaţie, care pentru prima dată va spune că ocupanţii de sex feminin ai maşinilor trebuie să fie la fel de protejaţi ca şi ocupanţii de sex masculin”.