- Dronele vor fi utilizate în cadrul proiectului Skyway, care va conecta oraşe şi localităţi, inclusiv Cambridge şi Rugby, pe o distanţă de 164 de mile.
- Acesta face parte dintr-un pachet de finanţare de 273 de milioane de lire sterline pentru sectorul aerospaţial, care va fi dezvăluit luni de ministrul afacerilor Kwasi Kwarteng.
- Alte proiecte includ drone care livrează corespondenţa în Insulele Scilly şi medicamente în Scoţia.
În următorii doi ani, Marea Britanie va găzdui cea mai mare autostradă automatizată pentru drone din lume.
Advertisment
Kwarteng va anunţa noutăţile la Salonul Internaţional de Aeronautică de la Farnborough, primul care va avea loc din 2019. El va spune că finanţarea va „ajuta sectorul să profite de oportunităţile enorme de creştere care există pe măsură ce lumea trece la forme de zbor mai puţin poluante”.
Utilizări potenţiale
Dave Pankhurst, director de drone la BT, a declarat pentru BBC că Skyway se referă la extinderea testelor care au avut loc în Marea Britanie. BT este unul dintre partenerii implicaţi în această colaborare.
Recomandări
„Această capabilitate a dronelor există de ceva timp, dar se află în fază incipientă în ceea ce priveşte posibilitatea de a face parte efectiv din societatea noastră şi de a fi o aplicaţie utilizabilă”, a spus el. „Aşadar, pentru noi, este vorba de a face un pas semnificativ către acest punct. Va deschide atât de multe oportunităţi”.
Skynet îşi propune să conecteze spaţiul aerian de deasupra oraşelor Reading, Oxford, Milton Keynes, Cambridge, Coventry şi Rugby până la jumătatea anului 2024 şi va primi peste 12 milioane de lire sterline.
Un total de 105,5 milioane de lire sterline din finanţarea guvernamentală va fi destinat în mod special proiectelor legate de „sisteme integrate de aviaţie şi noi tehnologii pentru vehicule”, inclusiv vehicule aeriene fără pilot (UAV), cum ar fi dronele.
Aceste proiecte includ un plan de utilizare a dronelor pentru a asigura livrări regulate de corespondenţă şi medicamente în Insulele Scilly şi pentru a distribui medicamente în Scoţia, ceea ce ar putea permite ca unii pacienţi cu cancer să fie trataţi în comunitatea lor locală.
Chris Forster, directorul operaţional al companiei de tehnologie aviatică Altitude Angel, a declarat că există o mulţime de utilizări potenţiale pentru această super-autostradă.
„Fie că este vorba de o afacere care face logistică, până la poliţie şi livrări medicale de vaccinuri şi mostre de sânge, există o cerere reală pentru a avea acces la acest spaţiu aerian”, a spus el. „Am realizat câteva proiecte în Africa, unde infrastructura rutieră nu era bună pentru vehiculele terestre, iar livrarea de vaccinuri a fost asigurată de drone automate”.
Caracteristicile autostrăzii pentru drone
Tehnologia utilizează senzori la sol instalaţi de-a lungul autostrăzii, care oferă o vizualizare în timp real a locului în care dronele se află în spaţiul aerian.
Aceste date sunt apoi analizate de un sistem de gestionare a traficului, un fel de control al traficului aerian pentru drone, care le ghidează pe traseele lor şi evită coliziunile.
Steve Wright, profesor asociat de inginerie aerospaţială la UWE Bristol, a declarat că cea mai mare îngrijorare în ceea ce priveşte accidentele nu vine atunci când drona se află în aer, ci în timpul decolării sau aterizării.
„Este vorba despre prima şi ultima parte a zborului”, a spus el. „Problema este ce se întâmplă atunci când te afli la 3 metri de oameni. Aceea este partea pentru care îmi petrec timpul îngrijorându-mă. Când este în aer, ştiu că este stabilă şi că nu va lovi ceva”.
Pankhurst a declarat că proiectul lucrează alături de Autoritatea Aviaţiei Civile (CAA) pentru a asigura siguranţa.
„Siguranţa este pur şi simplu primordială în această industrie, dar, ceea ce este important, nimic nu se întâmplă fără ca autoritatea de reglementare să semneze de fapt. CAA face parte din toate aceste proiecte de zboruri viitoare. Face parte din toate aceste activităţi, validând progresul şi asigurându-se că sunt sigure”.
El a spus că cercetările sale au arătat că oamenii sunt mai predispuşi să accepte o dronă dacă ştiu că aceasta furnizează un serviciu important.
Simon Jude, lector senior la Universitatea Cranfield, a declarat: „Nu este o problemă: „Cunoştinţele şi atitudinile oamenilor s-ar putea schimba dacă ştiu la ce este folosită acea dronă. Dacă este vorba de un suport medical de urgenţă, probabil că vor accepta mult mai uşor zgomotul”.
Partenerii noștri