• SpoGomi, acesta este numele noului sport” inventat în Japonia.
  • Prima Cupă Mondială” va avea loc la Tokyo în noiembrie anul viitor.
  • Evenimentul va dura 60 de minute și va implica 20 de echipe din întreaga lume.

SpoGomi, acesta este numele noului sport” inventat în Japonia. Demonstrând că este sensibilă la curățenie și ordine, țara soarelui răsare a creat o nouă disciplină bazată pe colectarea gunoaielor. Prima Cupă Mondială” va avea loc la Tokyo în noiembrie anul viitor.

Numele provine din combinarea cuvintelor sport (sport în limba engleză) și gomi (gomi în japoneză înseamnă gunoi). Această competiție, care este o colaborare între echipa de sustenabilitate și brandul de îmbrăcăminte Uniqlo, va confrunta echipe de 3 până la 5 persoane în încercarea de a colecta cât mai mult gunoi posibil.

Evenimentul va dura 60 de minute și va implica 20 de echipe din întreaga lume. Acestea vor trebui să colecteze gunoaie de pe străzile din Tokyo, capitala țării. Cu toate acestea, nu este vorba doar de colectarea gunoiului. Fiecare grup va avea o zonă desemnată și va trebui să sorteze corect deșeurile în saci specifici. După expirarea timpului, juriul va verifica dacă totul a fost sortat corect, iar echipa care a colectat cel mai mult și cea mai bună cantitate va câștiga.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Pentru a putea ridica orice fel de gunoi fără să se simtă dezgustați”, participanții vor purta mănuși și vor folosi clești speciali pentru a strânge gunoiul în picioare.


După cum a explicat ambasadorul oficial al sportului, Takeshi Matsuda, medaliat olimpic la înot: „Colectarea gunoiului poate fi distractivă dacă o transformi într-un joc competitiv. Oricine poate participa, indiferent de vârstă și sex. Credem că este important să colectăm deșeurile din orașe, pentru că a existat o creștere bruscă a cantității de deșeuri în oceanele din întreaga lume, așa că este mai bine să colectăm aceste deșeuri înainte ca ele să ajungă în ocean.

Competiția este susținută de marile branduri japoneze, cum ar fi Fast Retailing Co. care va dona aproape două milioane de euro. Cu toate acestea, este adevărat că acest tip de competiție există încă din 2008, când a fost creat acest „sport curat”.