• O nouă materie, intitulată „Educație pentru sănătate” ar urma să fie introdusă în școli.
  • Termenul rezonabil pentru introducerea materiei este 2024.
  • Alexandru Rafila: „Educaţia pentru sănătate trebuie să fie cea de la care plecăm şi care trebuie să fie distinctă, nu să fie la grămadă”.

Ministrul sănătății, Alexandru Rafila a discutat informal cu ministrul educației, Ligia Deca, cu privire la introducerea unei noi discipline în programa școlară, mai exact cea de „Educație pentru sănătate”.

„Educaţia pentru sănătate trebuie să fie cea de la care plecăm şi care trebuie să fie distinctă, nu să fie la grămadă cu tot felul de alte materii care sunt sigur la rândul lor importante, dar fără sănătate, fără dezvoltarea comportamentelor preventive şi a unui stil de viaţă sănătos societatea noastră nu va avansa şi toate celelalte elemente educaţionale nu cred că vor avea impactul preconizat. Am semnat un protocol în acest sens şi cu Biserica Ortodoxă care vrea să ajute la acest demers şi sunt deschis pentru toate cultele din România”, a spus Rafila.

Când ar urma să fie introdusă noua materie

În urma discuției cu ministrul Educaţiei, Ligia Deca, termenul rezonabil în care va exista ca disciplină este anul 2024.

Recomandări

ATENȚIE, CIP DEFECT
ISRAELUL EXTINDE OPERAȚIUNEA ÎN RAFAH
CIOLACU IA MĂSURI ANTI-SHRINKFLAȚIE
A8 FACE PROGRESE
ÎNCEPE CAMPANIA ELECTORALĂ
COMPANIILE RESIMT SCĂDERI DUPĂ PANDEMIE

„Am discutat informal cu doamna ministru Deca să putem să punem în pagină acest lucru, însă el nu poate să fie făcut peste noapte pentru că trebuie să pregătim profesori care să facă acest lucru. Curriculele le avem pe toate pentru fiecare grupă de vârstă. (…) Cred că un termen rezonabil este anul 2024”, a susţinut ministrul.

„În momentul de față există în învățământ o disciplină opțională, încă din 2004, care se numește „Educație pentru sănătate”, dar această disciplină nu este predată în toate școlile, doar în școlile care optează pentru această disciplină. E predată, în general, de profesori de biologie”, spune Doru Grădinaru, profesor de istorie.

„O astfel de disciplină ar urma să transmită copiilor niște competențe care să le fie de folos în fiecare zi. Vorbim de igiena personală, unde, din păcate știm cu toții că în România sunt probleme vis a vis de acest lucru”.

„Sănătatea mintală… vedem că în rândul copiilor de liceu apar tot mai multe depresii și situații de genul acesta, sănătatea alimentației, abuzul de substanțe toxice…”.

Citește și: