• Uber Eats se află în centrul unui scandal înaintea Super Bowl.
  • FARE s-a declarat „surprinsă și dezamăgită” să vadă cum compania folosește alergiile ca pe o glumă.
  • Dr. Sung Poblete: Aceste tipuri de reclame și tipuri de glume permit copiilor să creadă că nu se va întâmpla nimic rău și că va fi amuzant”.

Uber Eats se confruntă cu o reacție negativă după ce reclama de la Super Bowl a părut să ia în derâdere un bărbat care a avut o reacție alergică la untul de arahide. Organizația caritabilă Food Allergy Research & Education (FARE) s-a declarat „surprinsă și dezamăgită” să vadă cum compania folosește alergiile ca pe o glumă, scrie BBC.

O persoană, ea însăși alergică la alune, a calificat reclama drept „dezgustătoare, lipsită de ton și complet inutilă”.

„Don’t Forget Uber Eats” a fost lansat ca reclamă a companiei pentru Super Bowl, milioane de americani fiind așteptați să o vadă în duminica Super Bowl. În spot apar foștii colegi din Friends, Jennifer Aniston și David Schwimmer, precum și David și Victoria Beckham.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

Premisa spotului publicitar este aceea că oamenii uită lucruri

O scenă îi arată pe soții Beckham în bucătăria lor. Controversa vine atunci când apare un bărbat – care pare să aibă o reacție alergică, cu urticarie pe față și un ochi umflat – întrebând: „Există alune în untul de arahide?”, în timp ce se uită la eticheta borcanului. Mai târziu, el este arătat spunând: „Oh, este ingredientul principal”.

Food Allergy Canada a declarat că alergia alimentară „nu este un subiect de râs” și a cerut companiei să editeze reclama. Dr. Sung Poblete, șeful organizației caritabile FARE, a declarat că a considerat că reclamele care folosesc alergiile alimentare ca umor sunt îngrijorătoare, deoarece ar putea încuraja intimidarea în rândul copiilor.

„Aceste tipuri de reclame și tipuri de glume permit copiilor să creadă că nu se va întâmpla nimic rău și că va fi amuzant”, a spus ea.

Anafilaxia este definită de NHS ca fiind o reacție alergică care pune viața în pericol și care are loc foarte repede. Aceasta poate fi cauzată de alimente, medicamente sau înțepături de insecte. Reclama pare să încerce să își acopere umorul, afirmând cu un font mic în partea de jos a ecranului: „Vă rugăm să nu uitați că există alune în untul de arahide”.

Dar JD Arland din Indiana, care este alergic la arahide și soia, a declarat: „Nu, nu, nu: Textul din partea de jos îl face și mai rău. Toată viața mea am fost intimidat fără milă de această reprezentare stereotipică a anafilaxiei. Perpetuarea acestei glume jignitoare este inacceptabilă, Uber Eats. Ca persoană [cu alergii alimentare]… să comanzi este foarte greu. Trebuie să știi nu doar restaurantul, ci și cum este pregătit și trebuie să te bazezi pe șofer, pe aplicație sau pe sistem pentru a transmite instrucțiunile tale speciale către restaurant.”

Reclamele de la Super Bowl au devenit o parte importantă a competiției NFL, unii telespectatori urmărind meciul doar pentru a vedea reclamele.

Se așteaptă ca peste 100 de milioane de oameni să urmărească meciul de duminică, când Kansas City Chiefs se vor confrunta cu San Francisco 49ers în Las Vegas.

Citește și