- Guvernul promite 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres în 10 ani
- România a construit, în medie 60 de kilometri pe an, în loc de 300
- Parlamentarii ar trebui să grăbească licitațiile și să selecteze atent companiile câștigătoare
- Autostrăzile reprezentau 5% din drumurile publice din România în 2019, conform INS
- Lungimea căilor ferate a scăzut cu 600 de km în ultimii 30 de ani, conform INS
La fiecare patru ani auzi cum te momesc partidele ca să îți ia votul. Și îți promit sute de kilometri de autostrăzi. Rămâi doar cu promisiunea, așa că ești dezamăgit. Știi că România este pe ultimele locuri din Europa la autostrăzi.
Paul lucrează într-o multinațională, în domeniul siguranței auto-trafic din Bucuresti. A ajuns de prea multe ori cu mașina în service, cu probleme la direcția mașinii.
Paul Chitic, inginer: „Pe lângă gropi, cred că este și problema de marcaje, lipsesc forte multe marcaje prin țară. Rata de absorbție a fondurilor europene eu o văd încă foarte scăzută pe partea de infrastructură, încă o problemă pe care o văd eu este birocrația foarte mare.”
Paul nu e mulțumit nici de transportul în comun. Atât timp cât este sub aripa statului, se face treabă de mântuială, spune el.
Paul Chitic, inginer: „Eu văd o privatizare a Metrorex-ului și RATB-ului pentru că atâția ani a fost un management defectuos. Încă este nevoie de o digitalizare. Porțile acestea automate, care sunt de doi ani în București, în Anglia sunt de prin 2000.”
Guvernul promite 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres în următorii 10 ani. Asta ar însemna o medie de 300 kilometri pe an. Noi facem 60. Bogdan Alecu, jurnalist la Ziarul Financiar, îți spune ce ar trebui să facă parlamentarii ca să îți fie drumul mai ușor.
Bogdan Alecu, jurnalist la Ziarul Financiar: „La licitații au acces companii cu un istoric prost, cu un istoric de licitații câștigate, dar, ulterior, nu și-au făcut treaba. Companiile care nu și-au făcut treaba nu ar trebui să mai primească acces.”
„Parlamentarii ar putea veni cu o propunere legislativă pentru ca contestațiile depuse de antreprenori pentru proiectele de infrastructură să nu mai fie tratate pe picior de egalitate cu alte probleme la tribunal. Trebuie tratate ca probleme de siguranță națională și urgentate.”