• Vânzările de iPhone-uri, produse de Apple, în China au scăzut cu 24% în primele şase săptămâni ale acestui an.
  • Compania din Cupertino, California, a pierdut titlul de cel mai bine vândut producător de smartphone-uri din China în favoarea Vivo.
  • Huawei, cu ajutorul produselor Mate 60 Pro, şi-a crescut cota de piaţă la 16,5% de la 9,4%.

Vânzările de iPhone-uri, produse de Apple, în China au scăzut cu 24% în primele şase săptămâni ale acestui an, ceea ce a propulsat compania pe locul patru în topul furnizorilor de smartphone-uri din această ţară, potrivit datelor Counterpoint Research.

Compania din Cupertino, California, a pierdut titlul de cel mai bine vândut producător de smartphone-uri din China în favoarea Vivo, un producător cu sediul în Dongguan care a reuşit să se orienteze mai bine către segmentul de buget al pieţei, potrivit Counterpoint. Cu toate acestea, ambele companii au înregistrat scăderi ale vânzărilor, în condiţiile în care piaţa globală din ţară a scăzut cu 7%, punând la îndoială speranţele unei reveniri iminente.

Huawei, cu ajutorul produselor Mate 60 Pro, şi-a crescut cota de piaţă la 16,5% de la 9,4%. Compania care s-a desprins de Huawei în 2020, Honor, a fost singurul alt producător important care a înregistrat o creştere a vânzărilor de unităţi, cu 2%. Apple are o cotă de piaţă de 15,7%, în scădere de la 19% în urmă cu un an, notează Bloomberg.

Recomandări

CÂND ÎNCEP COPIII SĂ FOLOSEASCĂ A.I.
JAPONIA PREZINTĂ TEHNOLOGIA 6G
MET GALA 2024
IOHANNIS SE ÎNTÂLNEȘTE CU BIDEN
GATES ÎȘI VINDE IAHTURIURILE
CUM ARATĂ UK LA UN AN DE LA ÎNCORONARE?

Apple are dificultăţi în a-şi reproduce succesul în China, într-o oarecare măsură din cauza concurenţei agresive a producătorilor chinezi, dar şi pentru că administraţia de la Beijing recomandă populaţiei să nu mai folosească iPhone-uri pe fondul tensiunilor cu Statele Unite.

Pentru a stimula cererea, Apple a lansat reduceri rare în luna ianuarie.

„Perioada anului precedent a fost deja destul de deprimată, dar în ceea ce priveşte Apple, există mai mult spaţiu de manevră pe termen scurt. Promoţiile agresive înainte de Ziua Femeii sunt doar un exemplu”, a declarat analistul Counterpoint, Ivan Lam.

Citește și