• 56% dintre români spun că vor face cheltuieli mai mari în perioada decembrie 2023 – ianuarie 2024.
  • Principalele preocupări pentru români sunt legate de creşterea costului vieţii (32%).
  • 58% au constatat că unele branduri au redus dimensiunea pachetelor deşi au menţinut preţul.
  • 80% români spun că își propun să nu mai facă risipă alimenatră de sărbători.

Oficial ne merge rău, dar ne trece c-un cadou. Românii sunt preocupați la final de an de creşterea costului vieţii. Chiar și așa, peste jumătate dintre români spun că vor cheltui mai mult în această perioadă față de anul trecut. Se găsesc însă și soluții de economisire.

Ce s-a schimbat în comportamentul de consum al oamenilor

Practic cheltuim mai mult, dar cu strângere de inimă. Studiul EY Consumer Index 2023 ne arată în primul rând ce îngrijorări au românii pe final de an. Pe lângă costul vieții, economia ţării şi rezultatul alegerilor politice din 2024 îi ingrijorează destul de mult pe oameni. Tot pe lista mai apar războaiele şi conflictele externe (25%), dar și agitaţia socială şi divizarea în societate (19%).

Cu toate astea, 56% dintre respondenții la acest studiu au spus că vor cheltui mai mult pe final de 2023, față de aceeași perioadă din 2022. In jur de 30% vor cheltui aceeași suma, iar restul fac economie. Însă și cei care vor cheltui mult, caută soluții de mijloc. 80% spun că vor face efortul de a nu irosi mâncarea,79% vor incerca să evite cumpărăturile neesențiale, iar 61% nu se mai uită la tendințe și aleg și cadouri care nu sunt neapărat la modă.

Recomandări

DATORIA PUBLICĂ A ROMÂNIEI CREȘTE
TRUMP RISCĂ NOI SANCȚIUNI
SADIQ KHAN CANDIDEAZĂ LA MANDATUL 3
JOE BIDEN DECLASIFICĂ MARIJUANA
RAZBOIUL PENTRU A.I. A ÎNCEPUT
FT: UE ARE TIMP, SUA AU BANI

Nu în ultimul rand, 56%  încearcă să repare lucrurile, mai degrabă decât să le înlocuiască iar pentru 45% dintre participanţii la sondaj brandurile nu sunt foarte importante în deciziile de cumpărare.

Citește și