- Comportamentul de consum al cumpărătorilor online a s-a modificat în pandemie
- Vânzările online de alimente a crescut și cu 400%
- Media de vârstă a cumpărătorilor online a crescut
Cumpărăturile online au explodat odată cu pandemia. Luna martie, atunci când am intrat în starea de urgență, a schimbat radical comportamentul de consum. Mai toată lumea a apelat la cumpărăturile online, iar schimbarea persistă.
Vânzările online de alimente au crescut la nivel mondial cu 400% comparativ cu aceeași perioadă a anul trecut. Și produsele sport și fitness au fost vândute foarte bine online în pandemie, au o creștere de 250%. Chiar și decorațiunile pentru casă, jucăriile, cărțile și bijuteriile au înregistrat vânzări de peste 150%.
Primul motiv ar fi că în perioada aceasta mulți producători s-au reorientat și au trecut în mediul online, s-au deschis businessuri noi, clienții și-au făcut abonamente la anumite servicii, economisesc timp și bani și e mult mai comod.
Dacă până anul trecut cumpărăturile online erau asociate cu persoanele mai tinere, anul acesta, magazinele online au avut milioane de clienți de peste 50 de ani.