- Companiile aeriene au câștigat în 2022 din servicii „auxiliare” 103 mld.$.
- Jonathan Massey: am picat în plasa companiilor aeriene cu multe taxe suplimentare.
- Taxele auxiliare au apărut în anii 1990, odată cu apariția companiilor aeriene de buget.
- Companiile aeriene spun că prin separarea taxelor de bilet, călătorii au mai multe opțiuni.
Companiile aeriene au câștigat anul trecut 103 miliarde dolari la nivel mondial din anumite servicii „auxiliare” pentru care tu plătești. Jonathan Massey, un bărbat care călătorește în interes de serviciu,
a abordat această problemă, spunând că a picat în plasa companiilor aeriene cu multe taxe suplimentare pentru o călătorie cu avionul, scrie BBC.
Jonathan a analizat aceasta problema, iar el spune că nu are nicio problema cu taxele suplimentare atâta timp cât sunt clare pentru că el odată a fost taxat pentru bagajul de cabină pe un zbor de întoarcere din Maroc, dar la dus nu a avut această problemă.
În urmă cu 20 de ani trebuia să plătești chiar dacă nu voiai bagaj
Companiile aeriene ne oferă acum o multitudine de extra-uri în etapa de rezervare, de la îmbarcarea rapidă și verificarea bagajelor de cabină până la selectarea locului, toate acestea având un preț.
Pe de altă pare, companiile aeriene spun că, prin „separarea” taxelor de biletul de călătorie cu avionul, cum ar fi mâncarea și băutura sau bagajele, călătorii au mai multe opțiuni și pot ajunge la tarife mai mici în general. „Pentru că în urmă cu 20 de ani, plăteai un bilet și chiar dacă nu voiai bagaj, trebuia să plătești pentru unul”, spune John Grant, analist senior la o firmă de date din domeniul aviației.
Când au apărut taxele pentru călătoriile cu avionul
Taxele auxiliare au apărut în anii 1990, odată cu apariția companiilor aeriene de buget, precum Ryanair și EasyJet, dar s-au extins și la transportatorii mai mari. Astfel, taxele suplimentare pentru călătoriile cu avionul au devenit un business important iar transportatorii s-au dovedit din ce in ce mai creativi.
Uite, EasyJet, a majorat tarifele pentru unele extraopțiuni în ultimii șase ani: dacă În 2017, compania aeriană cerea 25 de lire sterline pentru anularea unui zbor online sau 30 la telefon, Acum percepe intre 49 și 55 de lire sterline. O schimbare de nume costa cam 60 £.
Which, o companie care promovează alegerea informată a consumatorilor în achiziții, te sfătuiește să plătești și pentru extra servicii atunci când îți iei și biletul.Totodata acesta ar trebui cumpărat direct de la compania aeriană și nu de la o agenție de turism pentru a nu plati adaosurile comercianților.
Citește și:
- Cresc investițiile în aeroporturile din România. Care sunt cele mai noi proiecte de dezvoltare
- VIDEO. Ce mănânci pe un yacht de 100 de milioane de dolari? Caviar, pește snapper sau desert cu caramel de vită wagyu
- VIDEO. Te întorci în lumea Harry Potter pe 1 septembrie. Mii de fani călătoresc anual până la stația King’s Cross din Londra