Ferrari sau fond de investiții? Valoarea mașinilor vintage a crescut cu 184% în ultimii 10 ani

Florian Zimmermann, owner of a collection of more than 300 classic cars poses with cars in Lindau, Germany, April 5, 2023. REUTERS/Angelika Warmuth

În 1977, un proprietar de Ferrari și-a vândut mașina 250 GTO din 1962 pentru că soția sa se plângea că era prea zgomotoasă, povestește Andrea Modena, șeful diviziei de mașini clasice a Ferrari.

În 2018, același model Ferrari a devenit cea mai scumpă mașină vândută vreodată, când a ajuns la 48 de milioane de dolari la licitație. Anul trecut, acest record a fost bătut de un Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé din 1955, care a ajuns la 135 de milioane de euro (149 de milioane de dolari), scrie Reuters.

Acest tip de mega-venituri se află în avangarda unor cheltuieli anuale de miliarde de dolari pentru mașini clasice la nivel global, într-un val de investiții în acest activ alternativ.

Valoarea mașinilor de epocă a crescut cu 185% în ultimul deceniu, depășind creșterea rivalilor de lux, vinul, ceasurile și arta, și situându-se pe locul al doilea după whisky-urile rare, potrivit raportului Knight Frank privind averea în 2023.

Piața s-a extins dincolo de o comunitate relativ mică de colecționari pentru a include investitori atrași de perspectiva unor randamente ridicate, plus lipsa de corelație cu activele de portofoliu obișnuite, cum ar fi acțiunile și obligațiunile.

Citește și

Exit mobile version