• F1 va adopta o abordare similară cu Aramco pentru a crea un ecosistem de combustibil mai prietenos cu carbonul, atât pentru mașinile de curse.
  • Acești pași către combustibili sustenabili de vârf vor avea efecte de antrenare în alte părți ale economiei carbonului.
  • Acest avans tehnic luat de F1 nu va reduce doar emisiile de la F11, ci va crea un precedent pentru dezvoltarea acestei tehnologii.

Formula 1 a confirmat acum că este în curs de dezvoltare a unor carburanți 100% sustenabili care vor fi utilizați începând cu 2026, în vederea atingerii obiectivului său de zero emisii nete de carbon până în 2030.

Noii carburanți vor fi dezvoltați în colaborare între F1, FIA și actualul furnizor de combustibil pentru curse, Aramco, cu intenția de a adapta același combustibil pentru utilizarea în viitor pentru mașinile de șosea. Acest lucru va coincide cu noile reglementări privind grupurile motopropulsoare care urmează să intre în vigoare și care vor determina revenirea Grupului Volkswagen în acest sport.

La fel ca și angajamentul Porsche de a dezvolta și de a produce combustibili electronici pentru a fi utilizați în propriile serii de competiții, Formula 1 va adopta o abordare similară cu Aramco pentru a crea un ecosistem de combustibil mai prietenos cu carbonul, atât pentru mașinile de curse, cât și pentru logistica necesară.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS

Acești combustibili vor fi produși cu ajutorul unor tehnici care încorporează în producția lor captarea carbonului, deșeuri municipale sau metode bazate pe biomasă, compensând o parte din carbonul emis atunci când sunt arse în interiorul unei unități de propulsie F1. Formula 1 estimează că astfel se vor reduce emisiile cu până la 65 %, iar alte proiecte de compensare a emisiilor de carbon vor constitui restul obiectivului net zero al Formulei 1 pentru 2030.

Motoarele vor fi modificate pentru noul combustibil

Combustibilul va fi de tip drop-in, ceea ce înseamnă că motoarele nu vor necesita modificări specifice pentru a fi compatibile, fiind în același timp compatibil cu densitatea energetică a carburanților de curse cu cifră octanică ridicată de astăzi.

Echipa de cercetare internă a organismului de conducere al FIA a dezvoltat deja un biocombustibil neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon care îndeplinește specificațiile motoarelor de F1. Primele butoaie au fost trimise furnizorilor de motoare pentru dezvoltarea și testarea inițială în 2020, dar acum sarcina este de a crea o scară, care va acoperi utilizarea în întreaga F1 și, în cele din urmă, logistica care o însoțește.

Deși mai este un drum lung de parcurs pentru a face ca F1 să fie mai ecologică, acești pași către combustibili sustenabili de vârf vor avea efecte de antrenare în alte părți ale economiei carbonului care nu sunt compatibile cu obiectivele de emisii zero, cum ar fi călătoriile cu avionul și transportul de mărfuri pe scară largă. Prin urmare, acest avans tehnic luat de F1 nu va reduce doar emisiile de la F11, ci va crea un precedent pentru dezvoltarea acestei tehnologii și va contribui la definirea unei platforme comerciale pentru viitorul combustibililor sustenabili.