• Fostul șef al Audi, Rupert Stadler, este pregătit să facă o mărturisire despre rolul său în scandalul emisiilor diesel.
  • Echipa de apărare a lui Stadler a declarat că o declarație va fi făcută pe 16 mai.
  • Nu a fost clar dacă Stadler va da declarația personal sau prin intermediul avocaților săi.

Fostul șef al Audi, Rupert Stadler, este pregătit să facă o mărturisire despre rolul său în scandalul emisiilor diesel în schimbul unei sentințe cu suspendare și a unei plăți de 1,1 milioane de euro (1,21 milioane de dolari), au declarat miercuri el și echipa sa de apărare, scrie Reuters.

Fostul director general este judecat pentru fraudă din 2020 pentru rolul său în scandal, după ce grupul mamă Volkswagen (VOWG_p.DE) și Audi au recunoscut în 2015 că au folosit software ilegal pentru a trișa la testele de emisii. Stadler a respins anterior acuzațiile.

Echipa de apărare a lui Stadler a declarat că o declarație va fi făcută pe 16 mai, după care judecătorul va decide dacă aceasta echivalează cu o mărturisire completă și va da un verdict în iunie. Nu a fost clar dacă Stadler va da declarația personal sau prin intermediul avocaților săi.

Recomandări

PRESIUNEA CREȘTE ASUPRA LUI BIDEN
ÎI IA HARRIS LOCUL LUI BIDEN?
PE CINE FACE DE RÂS ȘOȘOACĂ?
RUSIA ÎL CONDAMNĂ PE GERSHKOVICH
UNDE FUGI DE CANICULĂ ÎN WEEKEND?
ZBORURI AFECTATE DE PANA DE LA MICROSOFT

Ce pedeapsă riscă Stadler

Procurorii au agreat, de asemenea, acordul. Un judecător spusese că Stadler, în vârstă de 60 de ani, risca o pedeapsă cu închisoarea de 1,5-2 ani, care ar fi fost suspendată dacă Stadler ar fi fost de acord să facă o mărturisire. Procesul este una dintre cele mai importante proceduri judiciare în urma scandalului diesel de la Volkswagen (VOWG_p.DE) și de la filiala sa Audi. Dezvăluirile potrivit cărora milioane de teste de emisii au fost manipulate au apărut în septembrie 2015.

Potrivit procurorilor, inginerii au manipulat motoarele în așa fel încât acestea să respecte valorile legale ale emisiilor de gaze de eșapament pe bancul de testare, dar nu și pe șosea. Stadler a fost acuzat că nu a reușit să oprească vânzarea mașinilor manipulate după ce scandalul a devenit cunoscut.
Stadler a fost judecat împreună cu fostul director executiv Audi Wolfgang Hatz și cu un inginer. Hatz și inginerul au mărturisit că au manipulat motoarele.

Audi a refuzat să comenteze, spunând că nu este parte în proces.
Înțelegerea de miercuri vine în urma negocierilor dintre echipa de apărare a lui Stadler, procurori și instanță, în special cu privire la suma de bani pe care Stadler ar trebui să o plătească în schimbul unei sentințe cu suspendare.

Procurorii doreau 2 milioane de euro, invocând salariile lui Stadler la Audi și Volkswagen și activele sale financiare și imobiliare. Echipa lui Stadler a susținut inițial că 1,1 milioane de euro era prea mare, deoarece acesta nu avea venituri curente și se confrunta cu costuri juridice mari.

Citește și