• T-38 este principalul avion supersonic de antrenament al Forțelor Aeriene ale SUA.
  • Compania de întreținere a aeronavelor Thornton Aviation a scos unul la vânzare pentru 800.000 de dolari.
  • T-38 a fost folosit și de NASA pentru a antrena astronauții.

T-38, care a fost fabricat de Northrop Corporation, a fost introdus pentru prima dată în martie 1961. Avionul a fost construit pe baza inovațiilor aduse de primul zbor supersonic din istorie cu Bell X-1, în 1947. Zborul supersonic înseamnă că avionul zboară mai repede decât viteza sunetului, adică mai mult de 768 mile pe oră, scrie Business Insider.

Ultimele unități de antrenament T-38 au fost construite la începutul anilor 1970, dar avionul continuă să fie folosit de armată, mai ales de Forțele Aeriene și Marina SUA, precum și de alte câteva forțe aeriene naționale. Aproximativ 72.000 de piloți ai US Air Force au pilotat avionul de antrenament din 1961, potrivit publicației industriale Air Force Technology.

Recomandări

SUNAK PUNE STOP FUMATULUI
TAYLOR SWIFT, CRITICATĂ DUR DE COURTNEY LOVE
VICTORIA BECKHAM A ÎMPLINIT 50 DE ANI
ȘEFUL NATO A VORBIT CU IOHANNIS
EU SUNT MIC, NU FAC NIMIC
MELONI DĂ 1 MLD.€/AN PT. ORELE DE RELIGIE

Avionul de antrenament este cunoscut pentru „designul său, economia operațiunilor, ușurința de întreținere, performanțele ridicate și recordul excepțional de siguranță“, conform US Air Force. Acesta rămâne cel mai produs avion de antrenament supersonic din istorie.


Potrivit companiei de întreținere a aviației Thornton Aviation, o singură unitate de T-38 se află în prezent pe piață. Site-ul său oficial precizează că „pachetul de bază core“ al avionului este disponibil pentru vânzare și poate fi recondiționat cu personalizări care să se potrivească clientului.

Singura unitate T-38 este singura unitate disponibilă „în stare militară pe stoc“, conform site-ului web al Thornton Aviation. T-38 este primul avion care va fi „oferit ca proiect“ de către companie pentru uz civil. Aparatul de antrenament disponibil este un T-38A, spre deosebire de jetul AT-38B pentru antrenamentul cu arme sau de T-38C cu avionică îmbunătățită.


Unele dintre caracteristicile notabile ale T-38 includ un fuselaj aerodinamic și un scaun de ejecție cu propulsie prin rachetă.

Aeronava este cunoscută pentru capacitatea sa de utilizare ca platformă de antrenament pentru piloții neexperimentați sau studenți. De exemplu, are un tren de aterizare triciclu cu o roată din față dirijabilă, ceea ce facilitează aterizările, conform US Air Force.

De asemenea, T-38 este folosit de către studenții avansați pentru a se antrena pentru zboruri acrobatice, zboruri în formație, zboruri de noapte, precum și pentru pregătirea pentru instrumente și navigație.

Citește și: