• Gigantul în telecomunicații BT va desființa până la 55.000 de locuri de muncă până la sfârșitul deceniului, majoritatea în Marea Britanie, pentru a reduce costurile.
  • Până la o cincime din aceste reduceri vor avea loc în serviciile pentru clienți, pe măsură ce personalul va fi înlocuit de tehnologii, inclusiv inteligența artificială.
  • Reducerea numărului de angajați de la actuala forță de muncă de 130.000 de persoane include personalul și contractanții.

Gigantul în telecomunicații BT va desființa până la 55.000 de locuri de muncă până la sfârșitul deceniului, majoritatea în Marea Britanie, pentru a reduce costurile. Până la o cincime din aceste reduceri vor avea loc în serviciile pentru clienți, pe măsură ce personalul va fi înlocuit de tehnologii, inclusiv inteligența artificială, scrie BBC.

Reducerea numărului de angajați de la actuala forță de muncă de 130.000 de persoane include personalul și contractanții.

„Ori de câte ori apar noi tehnologii, se pot produce schimbări mari”, a declarat directorul executiv Philip Jansen. El spune că instrumentele de „inteligență artificială generativă”, cum ar fi ChatGPT – care poate scrie eseuri, scenarii, poezii și poate rezolva coduri de calculator într-un mod asemănător cu cel uman – „ne dă încredere că putem merge chiar mai departe”.

Recomandări

LE FACEM FAȚĂ?
PRAFUL SAHARIAN ACOPERĂ GRECIA
CE ALEGE ZUCKERBERG ÎN MODĂ
CONGRESUL DĂ 95 MLD. PENTRU UCRAINA - ISRAEL - TAIWAN
FAC BAIE DE MULȚIME
A VĂZUT MOARTEA CU OCHII

Jansen a declarat că AI va face serviciile mai rapide, mai bune și mai transparente, adăugând că schimbările nu vor însemna că clienții „vor avea impresia că au de-a face cu roboți”. „Suntem multicanal, suntem online, avem 450 de magazine și asta nu se schimbă deloc”, a spus el. „Există o mulțime de oportunități pentru clienții noștri de a trata cu oameni de la BT, o mulțime de oameni cu care să vorbească”.

Jansen a adăugat că „noile tehnologii generează noi locuri de muncă”, deși BT a declarat că va avea o „forță de muncă mult mai mică” până la sfârșitul anilor 2020.

Inteligența artificială

BT, care este cel mai mare furnizor de bandă largă și telefonie mobilă din Marea Britanie, continuă în prezent să își extindă rețeaua de fibră optică, pe măsură ce se renunță la cupru. Compania a declarat că, odată ce lucrările vor fi finalizate, nu va mai avea nevoie de atât de mulți angajați pentru a construi și întreține rețelele sale.

În plus, o tehnologie mai nouă și mai eficientă, inclusiv inteligența artificială, înseamnă că în viitor va fi nevoie de mai puțini oameni pentru a servi clienții, a precizat compania.

Măsura vine la scurt timp după ce Vodafone a declarat că va elimina o zecime din personalul său în următorii trei ani, ceea ce echivalează cu 11.000 de locuri de muncă.

Dar sindicatul a declarat că dorește ca BT să păstreze cât mai mulți angajați de bază posibil, iar reducerile de locuri de muncă să vină de la subcontractori „în primul rând” și prin roluri care nu sunt înlocuite pe măsură ce oamenii părăsesc compania.

Anunțul BT a fost făcut în contextul în care a raportat o scădere cu 12% a profitului de 1,7 miliarde de lire sterline pentru anul încheiat în aprilie.

Citește și