• Uriaşul val de infectări cu coronavirus înregistrat de India a lovit în plin industria internaţională de transport maritim.
  • Porturile din India interzic intrarea navelor.
  • Pe lângă Filipine şi China, India este una dintre cele mai importante surse de navigatori.

Uriaşul val de infectări cu coronavirus înregistrat de India a lovit în plin industria internaţională de transport maritim care se bazează pe această ţară pentru navigatori, în condiţiile în care echipajele se îmbolnăvesc în masă, iar porturile interzic intrarea navelor, scrie Financial Times.

Pe lângă Filipine şi China, India este una dintre cele mai importante surse de navigatori. Aproximativ 240.000 dintr-un număr estimat de 1,6 milioane de navigatori la nivel mondial provin din această ţară.

Unda de șoc poate fi mai puternică decât blocarea Canalului Suez

Oficialii avertizează că restricţiile ar putea provoca unde de şoc la nivelul industriei de transport maritim deja aflate sub presiune, care transportă 80% din comerţul mondial. Blocarea Canalului Suez din martie „va păli pe lângă pertur­bările ce ar putea apărea în urma incapacităţii înlocuirii echipajelor“, avertizează Mark O’Neil, preşedinte al InterManager, reprezentant al industriei de management al echipajelor.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Oficialii industriei de transport maritim spun că navigatorii ar trebui prioritizaţi în campania mondială de vaccinare, însă se declară nemul­ţumiţi de ritmul lent al acestui proces.

Experţii avertizează că criza din ce în ce mai acută din India ar putea zădărnici eforturile de a pune capăt pandemiei la nivel mondial, notează CNN. Ţara sud-asiatică cu o populaţie de aproximativ 1,4 mili­arde de oameni, reprezentând 18% din populaţia mondială, a repre­zentat 46% din numărul de noi cazuri de COVID-19 la nivel mondial în ultima săptămână.

Criza din India a determinat mai multe ţări să-şi înăsprească restricţiile de călătorie

Existenţa unor focare mari prelungite în orice ţară ar putea creşte posibilitatea apariţiei de noi tulpini COVID-19, avertizează experţii. În faţa unora dintre acestea, vaccinurile şi infectările anterioare ar putea fi ineficiente.

India este de asemenea un important producător de vaccinuri, însă criza sanitară de pe plan local a determinat autorităţile ţării să stopeze exporturile de vaccinuri Covid-19. O amânare a exporturilor indiene ar putea lăsa ţările cu venituri mai mici vulnerabile în faţa unor noi valuri ale pandemiei.

Criza din India a determinat mai multe ţări să-şi înăsprească restricţiile de călătorie, o veste rea pentru companii aeriene, aeroporturi şi alte businessuri care depind de industria de travel, arată Uma Kambhampati, profesor de economie la Universitatea Reading din Marea Britanie.

Între timp, Camera de Comerţ a SUA a avertizat că criza sanitară din India ar putea afecta economia americană. Aceasta în condiţiile în care companiile americane angajează milioane de muncitori indieni pentru operaţiuni back-office.