• Potrivit RMI până în 2030 EV-urile vor domina străzile cu o cotă globală de până la 86%.
  • Norvegia este lider în cursa de mașini electrice și se mândrește cu o cotă de piață de 71%.
  • Costurile EV-urilor sunt la fel ca acelor cu combustie internă, cum e modelul Y de la Tesla.

Până în 2030, mașinile electrice vor domina străzile cu o cotă globală de până la 86%, potrivit unui raport al Rocky Mountain Institute. În acest context, interesul pentru mașinile cu ardere scade din ce în ce mai mult.

În 2020 doar 5% din mașinile vândute erau electrice. Doi ani mai târziu, această cifră, aproape că s-a triplat, ajungând la 14%. China și Europa de Nord, conform aceluiași studiu, sunt lideri în această cursă.

Norvegia se mândrește acum cu o cotă de piață de 71% de EV. Între timp, China, a avut o cotă de 27% în 2022. Restul Europei și SUA s-au remarcat cu 20,8%. În plus, Indonezia, India și Noua Zeelandă, se dezvoltă foarte rapid.

Recomandări

PIAȚA AUTO CREȘTE ÎN ROMÂNIA
CUM VA FI VREMEA
MERKEL ÎȘI PUBLICĂ MEMORIILE
A APĂRUT EUROPA CLAUDE 3
ISĂRESCU ȘI INFLAȚIA NU DAU ÎNAPOI
ÎN CE INVESTEȘTE BIDEN BANII

Tot acest raport spune că este vorba de economie. O mare parte a mașinilor electrice au ajuns deja într-un punct în care costurile sunt la fel ca acelor cu combustie internă, cum e modelul Y de la Tesla. Au apărut tot mai multe fabrici care scot baterii pentru mașinile electrice.

Odată cu această creștere, scade și interesul față de mașinile cu ardere internă. Se pare că se vrea atins marele scop, ca din 2035 să nu mai fie vândute, decât mașini noi electrice.

Citește și: