- Rafinăriile de pe continent au redus producția și au majorat exporturile
- Exporturile de benzină din Europa în SUA au crescut cu peste 60% în martie
- Livările către Vestul Africii au dus la creșterea prețului benzinei
Europenii au condus mai puțin în ultimul an, dar, chiar și așa, prețul benzinei crește, pe măsură ce rafinăriile de pe continent au redus producția și au majorat exporturile de combustibili. Sunt concluziile unei analize Bloomberg.
Raportul mai arată că diferența dintre prețul la care se tranzacționează benzina și țițeiul brut a ajuns la cel mai ridicat nivel de după 2017, în state precum Germania, Franța și Italia.
Care este motivul acestei creșteri a prețului?
Sunt câțiva factori care au influențat serios prețul și aici putem vorbi de faptul că exporturile de benzină din Europa în SUA au crescut cu mai bine de 60 la sută în luna martie. Totodată, livările către Vestul Africii au cântărit mult la creșterea prețului benzinei, ajungând la o medie de aproximativ 500.000 de barili pe zi în primul trimestru al anului. Un alt factor extrem de important este acela că în tot acest timp, producția de benzină din Europa a fost diminuată după scoaterea din funcțiune a mai multor unități. Exemplu, rafinăria Miro din Germania, de unde în mod normal, pleacă între un sfert și o treime din benzina consumată în Germania și unde a fost redusă semnificativ producția de la începutul primăverii.
Există riscul să crească prețurile și la celelalte tipuri de combustibil?
În condițiile în care traficul aerian este în continuare redus, mai exact cu 60 la sută sub nivelul la care era înainte de pandemie, rafinăriile se axează mai degrabă pe producția de motorină, ceea ce, bineînțeles, duce la o majorare a ofertei și implicit la o scădere a prețurilor. Pentru benzină, însă, datele nu arată bine, iar asta nu se va schimba curând, nu până nu va crește cererea pentru combustibil de avioane.