• Sectorul de comerţ electronic din România domină piaţa din Europa de Est.
  • Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazine româneşti.
  • 21% dintre cumpărătorii români au comandat şi de la magazine din străinătate.

România se clasează pe locul al treilea într-un clasament al vânzărilor online în Europa Centrală şi de Est,  cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor şi serviciilor.

Sectorul de comerţ electronic din România domină piaţa din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările ţărilor din regiune, cu o cifră de afaceri estimată la 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro. Polonia și Cehia sunt pe primele două locuri din cele 37 de țări analizate.

Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazine româneşti, în timp ce 21% au comandat şi de la magazine din străinătate.

Recomandări

VREM O ȘCOALĂ CA AFARĂ
URSULA CERE CONCURENȚĂ ECHITABILĂ CHINEI
BELLA IA PAUZĂ DE LA MODELING
RUBLEV CÂȘTIGĂ LA MADRID
CUM STĂM LA SPERANȚA LA VIAȚĂ
CIOLACU CHELTUIE PESTE BUGETARE

La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, încălţămintei şi accesoriilor vestimentare, urmate de cărţi, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) şi cosmetice sau produse de înfrumuseţare (27%).

Citește și: