România se clasează pe locul al treilea într-un clasament al vânzărilor online în Europa Centrală. Ce cumpărături fac românii

România se clasează pe locul al treilea într-un clasament al vânzărilor online în Europa Centrală şi de Est,  cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor şi serviciilor.

Sectorul de comerţ electronic din România domină piaţa din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările ţărilor din regiune, cu o cifră de afaceri estimată la 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro. Polonia și Cehia sunt pe primele două locuri din cele 37 de țări analizate.

Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazine româneşti, în timp ce 21% au comandat şi de la magazine din străinătate.

La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, încălţămintei şi accesoriilor vestimentare, urmate de cărţi, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) şi cosmetice sau produse de înfrumuseţare (27%).

Citește și:

Exit mobile version