• Singapore Airlines, care nu operează zboruri interne, propune așa-numitele zboruri spre nicăieri, în care pasagerii vor pleca din aeroportul Changi și vor ajunge tot acolo, potrivit Bloomberg.
• Zborurile fac parte din pachete care îmbină vacanțe acasă, în hotelurile din oraș, vouchere de cumpărături și plimbări cu feribotul.
• Compania a declarat recent că va concedia 20% din personal.
• Asociația Internațională de Transport Aerian estimează că traficul de pasageri va reveni la nivelul de dinaintea pandemiei abia în anul 2024.
Singapore Airlines Ltd. planifică așa-numitele zboruri spre nicăieri – călătorii care încep și se termină în același aeroport – în încercarea de a-și spori veniturile afacerile cu pasagerii care nu pot zbura, a informat vineri cotidianul Straits Times, citând surse anonime.
Zborurile de pe aeroportul Changi sunt programate să aibă loc până la sfârșitul lunii octombrie, planificându-se o îmbinare între vacanțe acasă, în hotelurile din oraș, vouchere de cumpărături și plimbări cu feribotul, potrivit raportului.
Regulile stricte de călătorie pentru a controla răspândirea pandemiei de Covid-19 au afectat industria aviatică din întreaga lume, transportatori precum Singapore Airlines suferind o lovitură puternică, fiindcă acestea nu operează zboruri interne. Asociația Internațională de Transport Aerian nu se așteaptă ca traficul de pasageri să revină la niveluri de dinaintea pandemiei până în anul 2024.
Singapore Airlines nu este prima companie care oferă călătorii a căror destinație este aeroportul de plecare. Luna trecută, compania japoneză ANA Holdings a vândut bilete pentru un zbor charter spre nicăieri, iar doi transportatori taiwanezi au lansat campanii similare – Starlux Airlines a introdus o călătorie „prefăcându-ne că plecăm în străinătate”, iar EVA Airways a ocupat într-un mod similar toate cele 309 de locuri la un zbor special de Ziua Tatălui.
Planul companiei Singapore Airlines apare după ce Singapore Air Charter a realizat un sondaj, la care 75% din cei 308 participanți au fost dispuși să cumpere bilete pentru aceste tipuri de zboruri, potrivit raportului prezentat de Straits Times. Compania aeriană națională din Singapore a declarat joi că va reduce 20% din forța sa de muncă, în ciuda unei creșteri de aproximativ 8 miliarde dolari din împrumuturi și dintr-o emisiune de drepturi, în luna iunie, precum și din ajutoare de la guvern printr-un program de sprijinire a locurilor de muncă.