• Populația României cheltuie aproximativ 1,3 – 1,4 miliarde de euro anual pe suplimente alimentare.
  • În contextul actual, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a subliniat necesitatea unei reglementări mai stricte.
  • În România, în anul 2019, s-au înregistrat vânzări cu 55% mai mari de medicamente eliberate fără prescripție medicală.

Informațiile furnizate de industrie arată că populația României cheltuie aproximativ 1,3 – 1,4 miliarde de euro anual pe suplimente alimentare. În contextul actual, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a subliniat necesitatea unei reglementări mai stricte, deoarece ar fi dezamăgitor să se investească atât de mulți bani în produse cu utilitate redusă, conform informațiilor transmise de Agerpres.

„Anul trecut am terminat un studiu privind suplimentele alimentare. Este studiu, deci e doar recomandare. Încercăm să discutăm în Ministerul Sănătăţii să vedem ce părere au ei. În esenţă, cu ce rămân eu din acest studiu, este că s-ar justifica o mai puternică reglementare sau o verificare a utilităţilor.

Îngrijorarea mea este că populaţia cheltuie foarte mulţi bani pe nişte produse care au beneficii discutabile şi atunci ar merita, cum la medicamente aţi văzut cât de riguroasă e verificarea, ar avea sens să avem o verificare mai riguroasă şi pe zona de suplimente alimentare, să ne asigurăm că într-adevăr aduc beneficii celor care le folosesc”, a precizat Chiriţoiu, la seminarul „Concurenţa în domeniul farmaceutic”, organizat de autoritatea de concurenţă.

Recomandări

CINE IA LOCUL LUI DRULĂ?
ZELENSKI CERE RACHETE CU RAZĂ LUNGĂ
MOLDOVA ȘI UCRAINA PORNESC SPRE UE
FOREVER YOUNG
CE SE ÎNTÂMPLĂ ÎN CAZUL LUI ASSANGE?
ÎNCEP FILMĂRILE LA FREAKY FRIDAY

Medicamente fără prescripție medicală

Potrivit raportului preliminar al Consiliului Concurenței privind studiul piețelor de producție și comercializare a medicamentelor eliberate fără prescripție medicală și a suplimentelor alimentare, piața în România este în continuă creștere. Creșterea vânzărilor înregistrate reflectă, pe de o parte, interesul crescut al oamenilor pentru menținerea sănătății pe termen lung și îngrijirea propriei sănătăți și a familiei, iar, pe de altă parte, interesul producătorilor de a dezvolta strategii de afaceri pentru nevoile consumatorilor, prin diversificarea gamei de produse disponibile, dezvoltarea de produse noi și îmbunătățirea calității acestora.

În cadrul acestui studiu s-a analizat cele mai vândute 25 de branduri de medicamente eliberate fără prescripție medicală și 25 de branduri de suplimente alimentare, luând în considerare caracteristicile cheie ale pieței acestor produse, precum publicitatea adresată publicului larg și strategiile de stabilire a prețurilor. Aceste aspecte diferențiază această piață de cea a medicamentelor eliberate pe bază de prescripție medicală. S-a examinat cadrul legislativ specific pentru aceste două categorii de produse.

În România, în anul 2019, s-au înregistrat vânzări cu 55% mai mari de medicamente eliberate fără prescripție medicală și cu 99% mai mari de suplimente alimentare în comparație cu valorile înregistrate în anul 2015.

Citește și: