• Peste 90% din bunurile aflate în mişcare la nivel mondial sunt transportate pe nave.
  • Însă, tot mai multe containere cu marfă ajung în mare.

Containerele amplasate pe vase gigant care transportă orice, de la anvelope la telefoane inteligente, se răstoarnă într-un ritm alarmant, trimiţând mărfuri de milioane de dolari pe fundul oceanelor în condiţiile în care presiunea pentru accelerarea livrărilor creşte riscul de erori de siguranţă, scrie Bloomberg, citat de ZF.

Industria de transport maritim se confruntă cu cea mai puternică creştere a numărului de containere pierdute din ultimii 7 ani, iar accidentele dau peste cap lanţurile de aprovizionare pentru sute de retaileri şi producători americani.

Există mai multe motive pentru înmulţirea bruscă a accidentelor, însă ceea ce complică cel mai mult situaţia este creşterea explozivă a comerţului online după ce cererea de consum a urcat puternic în timpul pandemiei, liniile de transport fiind sub presiune să livreze produsele cât mai rapid posibil.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Maersk, cel mai mare grup de transport maritim containerizat din lume, şi-a majorat recent estimările privind rezultatele pe întregul an 2021 după o performanţă solidă pe primul trimestru generată de cererea ridicată, potrivit Reuters.

Compania daneză a anunţat că se aşteaptă ca această situaţie excepţio­nală să continue până în trimestrul IV al acestui an.

Nevoia de viteză dă naştere unor condiţii precare care pot duce rapid la dezastru, avertizează experţii din industrie. Riscurile de accidente cresc şi din cauza epuizării navigato­rilor pe fondul pandemiei, potrivit Bloomberg.

Până acum, niciunul dintre accidentele produse în ultima vreme nu a fost direct atribuit unor probleme de siguranţă.

Organizaţia Maritimă Internaţională aşteaptă încă rezultatele anchetelor legate de ultimele incidente, avertizând cu privire la tragerea oricărei concluzii înainte de acestea.

Industria resimte însă presiuni în creştere pentru soluţionarea situaţiei.

Primul container pentru trans­port maritim a fost lansat pe 26 aprilie, 1956. Invenţia lui Malcom P. McLean, un american cu rădăcini scoţiene, a revoluţionat comerţul mondial, scrie Deutsche Welle.

Peste 90% din bunurile aflate în mişcare la nivel mondial sunt transportate pe nave. În prezent, există 6.220 de nave de transport maritim containerizat care trans­portă aproximativ 24,4 milioane de containere, potrivit Alphaline.