Toyota recheamă în service 50.000 de vehicule din cauza temerilor legate de airbaguri care provoacă „răni sau decese”

Toyota a îndemnat proprietarii a 50.000 de vehicule mai vechi din Statele Unite să solicite reparații imediate deoarece dispozitivele de umflare a airbagurilor fabricate de Takata ar putea exploda și să-i ucidă, scrie BBC.

Recomandarea „Nu conduceți” se referă la unele dintre modelele celui mai mare producător auto din lume, din perioada 2003-2005.

Din 2009, peste 30 de decese au fost legate de umflările airbagurilor produse de Takata. Toyota spune că „dacă airbagul se declanșează, este mai probabil ca o piesă din interior să explodeze și să tragă fragmente metalice ascuțite”. Aceste fragmente „ar putea provoca răni grave sau moartea șoferului sau a pasagerilor”, a adăugat aceasta.

Vehiculele implicate în această rechemare în service sunt modelele Corolla 2003-2004, Corolla Matrix 2003-2004 și RAV4 2004-2005.

Problemele grave legate de umflările airbagurilor Takata au dus la cea mai mare rechemare în service din istoria industriei auto, implicând peste 100 de milioane de produse și peste 20 de producători auto.

După mai mult de un deceniu și jumătate de rechemări, procese și o anchetă penală în SUA, Takata a declarat faliment în 2017. Activele sale au fost vândute companiei chineze Key Safety Systems, pentru aproximativ 1,6 miliarde de dolari (1,3 miliarde de lire sterline).

Aceasta nu este singura problemă cu care Toyota s-a confruntat în ultimele luni. Săptămâna aceasta, gigantul auto japonez a suspendat livrările unor vehicule din cauza unor nereguli în testele de certificare pentru motoarele diesel, dezvoltate de Toyota Industries.

O investigație a descoperit că angajații Toyota Industries au manipulat testele de putere. Motoarele afectate sunt folosite la 10 modele vândute la nivel global, inclusiv la furgoneta Hiace și la vehiculul utilitar sport Land Cruiser, a precizat Toyota.

Toyota încearcă, de asemenea, să rezolve un caz de comportament necorespunzător la specialistul în mașini mici Daihatsu, după ce acesta a recunoscut că a falsificat teste de siguranță care datează de mai bine de trei decenii. La sfârșitul anului trecut, sediul Daihatsu a fost percheziționat de ministerul japonez al transporturilor, iar livrările globale de vehicule au fost suspendate. De atunci, guvernul a revocat certificarea a trei modele Daihatsu.

Citește și

Exit mobile version