• Uzina Ford România de la Craiova a livrat în premieră mai multe maşini în ianuarie decât cea a Dacia.
  • Ford a devenit, în premieră, uzina cu cele mai mari volume în ianuarie, iar uzina Ford de la Craiova a livrat în ianuarie 19.355 de maşini, cu 4% mai mult faţă de perioada similară de anul trecut.
  • Dacia a punctat o scădere de 20% în ianuarie, la 15.800 de unităţi, volum care reprezintă chiar mai puţin de jumătate faţă de cel din ianuarie 2019, ultima lună ianuarie cu producţie la capacitate maximă.

Uzina Ford România de la Craiova a livrat în premieră mai multe maşini în ianuarie decât cea a Dacia, în condiţiile în care disponibilitatea componentelor electronice ajunge să dicteze volumele de producţie.

Producţia de maşini a scăzut cu 8% în ianuarie 2022 faţă de perioada similară din 2021, la 35.171 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Ford a devenit, în premieră, uzina cu cele mai mari volume în ianuarie, iar uzina Ford de la Craiova a livrat în ianuarie 19.355 de maşini, cu 4% mai mult faţă de perioada similară de anul trecut şi un volum similar cu cel din ianuarie 2020, când producţia lui Puma accelera.

Recomandări

TRUMP RESPINGE SONDAJELE
DIASPORA FACE DIFERENȚA
VIITORUL MOLDOVEI SE DECIDE
NOVO, CONTRA OBEZITĂȚII
SĂNĂTATE CU ORICE CHIP
UNDE MĂNÂNCI AZI?

De partea cealaltă, Dacia a punctat o scădere de 20% în ianuarie, la 15.800 de unităţi, volum care reprezintă chiar mai puţin de jumătate faţă de cel din ianuarie 2019, ultima lună ianuarie cu producţie la capacitate maximă. În ianuarie 2020 producţia era influenţată de noile reglementări de dioxid de carbon şi întârzierile în lansarea producţiei de maşini echipate cu motoare pe benzină şi GPL.

Scăderea de la Dacia vine şi în contextul în care în decembrie a demarat producţia noului Jogger, care completează gama alături de Duster, Logan şi Sandero Stepway.

În plus, în ianuarie Ford la Craiova a produs în toate zilele lucrătoare, în timp ce la Dacia au existat şi zile fără producţie din cauza lipsei componentelor electronice. Criza a afectat puternic producţia uzinei de la Craiova în octombrie când au pierdut 80% din producţie din cauza opririlor programate.