• Radu Jude a lansat „Nu aștepta prea mult de la sfârșitul lumii” la Festivalul de la Locarno.
  • Variety descrie pelicula lui Radu Jude drept „cel mai sănătos film al anului”.
  • Deadline a descris filmul ca fiind o „satiră complexă care lasă un gust amar”.
  • The Guardian: Filmul este un „experiment românesc amețitor” care „atacă din toate unghiurile viața modernă”.

Radu Jude a lansat noul său film, „Nu aștepta prea mult de la sfârșitul lumii”, zilele trecute, în timpul competiției oficiale a celei de-a 76-a ediții a Festivalului Internațional de Film de la Locarno.

Unul dintre puținele lungmetraje românești selectate anul acesta în marile festivaluri internaționale, „Nu aștepta prea mult de la sfârșitul lumii” a fost primit foarte bine de presa de specialitate.

Filmul este considerat una dintre cele mai bune creații ale lui Radu Jude de până acum și este descris ca o autodepășire a regizorului. Spre exemplu, Variety scrie că filmul este o satiră „strălucitor de bizară” la adresa culturii muncii și îl descrie drept „cel mai sănătos film al anului”. Deadline descrie pelicula ca fiind o „satiră complexă care lasă un gust amar”, în timp ce Screen Daily consideră noua creație a lui Jude „mai multe filme într-unul singur”.

Recomandări

CAMILLA ÎNDEAMNĂ COPIII LA CITIT
BRITANICII CAUTĂ PROFESORI ÎN ROMÂNIA
ACTORUL IAN GELDER A MURIT
BRAZILIA ESTE LOVITĂ DE INUNDAȚII
CINE MERGE ÎN FINALA EUROVISION
SUBVENȚIA CU DE TOATE

IndieWire scrie că pelicula este o „satiră minunată care prezintă o serie de absurdități moderne”. Iar The Guardian îl numește un „experiment românesc amețitor” care „atacă din toate unghiurile viața modernă”. Sunt și lucruri criticate, precum lungimea și ultima parte a lungmetrajului. Iar o părere unanimă este faptul că prestația Ilincăi Manolache este „extraordinară”, „inteligentă” și „senzațională”.

Lungmetrajul are 2 părți. „ANGELA: O conversație cu un film din 1981” se numește prima parte. Dorina Lazăr intră în pielea unei șoferițe de taxi din București care se confruntă cu o societate patriarhală plina de prejudecăți sexiste. Iar în a doua parte o vezi pe Angela din zilele noastre, adică pe Ilinca Manolache, care se plimbă prin oraș și luptă cu presiunile corporatiste, capitalismul excesiv, masculinitatea toxică și cu sistemul românesc și defectele lui.

Citește și: