• Black Friday a început la eMAG la ora 7:37 cu 260.000 vizitatori, cu 18% mai mult decât anul precedent.
  • Oamenii au comandat peste 55.000 de produse în primele 10 minute.
  • Având în vedere cererea foarte mare, ofertele au fost suplimentate
  • Comenzi de 312 milioane de lei de la startul evenimentului
  • 170.000 de produse din categoriile produse pentru casă, înfrumusețare și îngrijire personală cu o creștere importantă
  • București, Cluj și Sibiu conduc topul comenzilor pe localități

UPDATE

Românii profită de ziua cu cele mai bune prețuri din an și, la șapte ore de la start, au plasat comenzi în valoare de 433 milioane de lei, în creștere cu 60 de milioane comparativ cu ediția anterioară. O noutate a acestui an, rețeaua easybox a preluat un procent semnificativ de 42,7% din comenzi în orașele în care serviciul este activ. Procentul de plăți cu cardul a atins nivelul record de 54%, în creștere de la 42,6% în ediția din 2019. Creșterile importante vin din categoriile care țin de confortul casei, îngrijire personală si petrecerea timpului în familie.

Curiozități de Black Friday

• Cea mai complexă comandă include 97 de produse distincte din categorii precum băcănie, băuturi și produse pentru îngrijirea locuinței
Cel mai valoros produs vândut a fost un automobil BMW 220d, la prețul de 40.200 euro redus de la 53.640 (reducere 13.440 euro)
• De Black Friday ediția 10 au fost plasate peste 1.000 de comenzi care conțin exact 10 articole

Recomandări

MACRON CERE ARMĂ NUCLEARĂ PENTRU UE
CE FACEM CU POLUAREA?
CHINA AVERTIZEAZĂ SUA
BANII PENTRU UCRAINA RĂMÂN ÎN SUA
NO MORE EMMA?
SORANA MERGE ÎN TURUL 3 LA MADRID OPEN

Număr produse vândute după șapte ore de la startul Black Friday

• 49.000 Televizoare și sisteme audio
• 158.000 Produse pentru casa si îngrijirea casei
• 74.000 Electrocasnice mici
• 42.000 Fashion
• 48.000 Băuturi alcoolice și cafea
• 54.000 Smartphone-uri și smarwatch-uri
• 124.000 Beauty și îngrijire personală
• 55.000 Jucării
• 38.000 Produse de protecție și echipamente
• 27.000 Frigidere și mașini de spălat
• 10 Automobile
• 860 Nopți de cazare
• 32.000 Litri de combustibil
• 4,4 kg Aur
• 18.000 Produse de protecție și echipamente medicale

Cele mai multe comenzi raportate la mia de locuitori au venit din București, Cluj-Napoca, Iași, Slatina, Brașov, Constanța, Sibiu, Alba Iulia, Timișoara și Zalău.

După primele trei ore de la startul campaniei, clienții au cumpărat deja peste 312 milioane lei, în creștere față de anii anterior. Peste 150.000 de produse au fost vândute de sellerii din Marketplace, în creștere cu 20% comparativ cu anul anterior. Clienții pun în coș, în medie, două produse, din care unul cu o valoare mai mare, iar celălalt din categorii precum fashion, obiecte de decor pentru acasă, băuturi sau cadouri de Crăciun. Astfel, ofertele au fost suplimentate pentru a susține cererea mare.

Cele mai căutate produse au fost cele din IT, aparate electrocasnice și produse de îngrijire personală. Cea mai mare comandă plasată este de 100.00 de lei

„Black Friday este o zi în care mulți clienți își fac cumpărăturile importante, dar și cumpărăturile pentru sărbători, pe care acum se pregătesc să le petreacă acasă. Probabil acesta este motivul pentru care vânzările de produse pentru casă și îngrijirea casei, precum și produsele pentru înfrumusețare și îngrijire personală au atins un nivel record în istoria zilei: în primele două ore, clienții au comandat 170.000 de produse din cele două categorii”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG România.

Anul acesta clienții au optat în special pentru livrarea în easybox și 44% dintre clienții care au opțiunea disponibilă au ales această modalitate de a primi cumpărăturile. Aproape 54% dintre comenzi au fost plătite cu cardul și 83% dintre vizite au fost de pe dispozitive mobile.

Recorduri la start de Black Friday la eMAG

• 1,7 milioane vizite au fost înregistrate în primele 10 minute de la pornire
• Secunda de aur 07:37:42 – 333 produse vândute pe secundă
• Minutul de aur 7:38 – 8.503 produse comandate în valoare de 5,6 milioane de lei
• 8.260 de produse în valoare de 4,7 milioane de lei au fost comandate în primul minut de la start

Produse vândute rapid, în primul minut de la start

• În 36 secunde 1.000 bucăți – Telefon mobil Oppo A12, Dual SIM, 32GB, 4G, Black, la prețul de 199,99 lei, redus de la 499,99 lei (reducere 60%)

• În 39 secunde 500 bucăți – Apă de toaletă Hugo Boss The Scent, Bărbați, 100 ml, la prețul de 99,99 lei, redus de la 219,99 lei (reducere 54%)

• În 40 secunde 500 bucăți – Set 6 piese Tefal Ingenio Elegance, la prețul de 149,99 lei, redus de la 399,99 lei (62% reducere)

• În 52 secunde 1.000 bucăți – Televizor Samsung 43TU7092, 108 cm, Smart, 4K Ultra HD, LED, Clasa A, la prețul de 999,99 lei, redus de la 1.399,99 lei (reducere 28%)

Peste 150.000 de produse au fost comandate la IMM-urile listate pe eMAG Marketplace. Clienții eMAG Genius pot comanda astăzi cu livrare gratuită o gamă extinsă de produse care cuprinde în premieră 4 milioane de produse eligibile și semnalizate din marketplace eMAG.

Peste 95% din comenzile înregistrate de eMAG în primele 10 minute au fost plasate de pe telefoanele mobile, ceea ce reprezintă un record al celor 10 ediții. Tot în primele 10 minute ponderea plăților cu cardul a ajuns la 86%, un record al tuturor edițiilor de Black Friday.

Produse speciale vândute:
• Cea mai mare comandă înregistrată este 37.100 euro redus de la 47.150 (reducere 10.050 euro), un Ford Kuga
• Peste 11.000 de produse de protecție, echipamente medicale și servicii medicale
• 3 kg de aur
• 580 nopți de cazare

Topul reședințelor de județ de unde au comandat românii cel mai mult:
• București
• Cluj-Napoca
• Iași
• Brașov
• Slatina
• Constanța
• Zalău
• Alba Iulia
• Timișoara


Conform eMAG, la start, peste 260.000 de oameni erau online în aplicația eMAG sau pe site. În primele 10 minute clienții eMAG au plasat comenzi pentru peste 33 milioane lei.

„Startul Black Friday ne-a depășit așteptările. Oamenii au strâns bani pe parcursul anului în care au renunțat la multe cheltuieli și acum își permit să se răsfețe cu produsele pe care și le doresc pentru acasă sau pentru confortul personal. Am înregistrat 2 milioane vizite pe site în prima jumătate de oră și clienții și-au comandat până acum, în medie, câte 2 produse pe comandă. În total, clienții au comandat în 30 minute mai mult decât comandau într-o zi întreagă de Black Friday acum șapte ani”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG România.

Astfel, dacă în 2013, clienții au făcut cumpărături în valoare de 102 milioane de lei într-o zi, acum, în doar jumătate de oră valoarea a ajuns la 124 milioane de lei.

Cele mai comandate produse au fost produse pentru casă – 27.000, televizoare – 15.000, frigidere și mașini de spălat – 9.500, băuturi – 14.000, electrocasnice mici – 18.000 și fashion – 9.000.

Cele mai multe comenzi la mia de locuitori au venit din București, Cluj-Napoca, Slatina, Iași, Brașov, Alba Iulia, Constanța, Pitești, Târgu Jiu și Zalău. Plata cu cardul are o pondere de 57% din totalul comenzilor.

Cifre cheie la începutul Black Friday după 30 de minute:

  • Vânzări de 124 milioane de lei
  • 57% dintre comenzi au fost plătite cu cardul
  • Peste 55.000 produse comandate în primele 10 minute
  • 85% dintre comenzi plasate de pe dispozitivele mobile.