• În fiecare an, peste 40.000 de elevi care termină liceul, aleg să plece în afară la universități.
  • Olga Marin: Examenele ar trebui sa abordeze curricula într-un mod mai practic
  • Profesorii de la stat nu sunt adaptați la digitalizare, legile încurcă mai mult decât să ajute, iar examenele nu definesc cu adevărat cunoștințele.

Este prima zi din noul an școlar. Se schimbă lucruri în sistemul de învățământ, dar nu toate în bine. Totul rămâne teorie, practică.. mai puțin. Profesorii de la stat nu sunt adaptați la digitalizare, legile încurcă mai mult decât să ajute, iar examenele nu definesc cu adevărat cunoștințele.

Așa că în fiecare an, peste 40.000 de elevi care termină liceul, aleg să plece în afară la universități. Printre ei se numără și Olga Marin, studentă în primul an la medicină în Olanda.

„Examenele ar trebui sa abordeze curricula într-un mod mai practic. Problemele să nu conțină doar teorie, ci elevul sa o folosească in rezolvarea unor cerințe mai complexe. De exemplu, pentru medicină ar trebui abordate mai des cazurile clinice”, spune Olga.

Recomandări

7 LOCAȚII „BRIDGERTON"
CELE MAI VECHI DOVEZI ALE FUZIUNII
MAI SLĂBEȘTE-NE
SOPHIE TURNER, DESPRE DIVORȚUL DE JOE JONAS
VEZI WORLD PRESS PHOTO LA UNIVERSITATE
NOI IMAGINI ÎN CAZUL LUI „DIDDY"

„Formatul examenelor: și la liceu si la facultate examenele, în special cele orale, lasă mult loc de interpretare si atunci se pot forma inegalități in evaluare. În afara, în multe universități se susțin examene digitale, iar astfel toata lumea este evaluata obiectiv și egal”, a spus Olga Marin, la Aleph News. 

Citește și: