• 66% dintre profesori consideră că au o programă prea încărcată sau neadaptată.
  • România dă cei mai puțini bani din UE pentru educația unui copil.
  • Bugetul Educației în 2024 este de 74 mld lei, 4,6% din PIB.

Crește alocarea de fonduri standard per copil în creșă, grădiniță și școală, anunță premierul Marcel Ciolacu. 10.080 de lei este costul standard per elev în 2024, comparativ cu 6.800 de lei anul trecut.

Este oricum cea mai mică sumă din Uniunea Europeană. Media cheltuielilor în UE este de aproape 8.200 de euro pe an.

Între timp, profesororii vor și ei mai mult. Mai multă implicare. 96% dintre profesorii chestionați printr-un sondaj World Vision România își doresc să fie consultați privind deciziile luate în educație.

Recomandări

CUM PUTEA FI EVITAT RĂZBOIUL RUSO-UCRAINEAN?
TRUMP ȘI ORBAN VOR SĂ FACĂ ALIANȚĂ
TAYLOR ȘI TRAVIS, SURPRINȘI ÎN LAS VEGAS STRIP
CE SPUNE MAȘINA TA DESPRE TINE?
CUM S-AU CUNOSCUT WILLIAM ȘI KATE?
RAY CHAN A MURIT LA 56 DE ANI

Au identificat și alete obstacole care îi împiedică sa facă performanță cu elevii. Programa încărcată sau neadaptată și insuficiența dotărilor din școli. Ruxandra Achim, profesor de română, spune că profesorilor le lipseste increderea din partea societatii.

Școala e certitudine, oglinda unei societăți. Și dacă imaginea reflectată în oglindă prin școală nu arată așa cum ne dorim, este pentru că societatea noastră nu arată cum ne dorim. Este pentru că profesorilor le lipsește acea încredere acordată de societate că pot să facă treabă bună, că pot să-și facă meseria așa cum se cuvine. Avem nevoie de această încredere pe care societatea să ne-o acorde tot timpul au existat suspiciuni cu privire la profesor, nu cred ca aceasta e abordarea corecta .

Doru Grădinaru, profesor de istorie:

„Nu avem tehnică în clasă. Mie mi se cere să fac lecții cât mai spectaculoase folosind calculatorul, folosind video-proiectorul, care în majoritatea claselor nu sunt funcționale. Învățământul actualmente este bulversat de schimbări legislative, de schimbare a legii educației, care nu are norme metodologice. Tot ce ține de învățământ, din păcate, în momentul de față nu este performant. Noi nu putem să obținem performanță în adevăratul sens al cuvântului în condițiile astea”. 

Citește și: