• Elevii de la real pot aprofunda matematica sau pot alege discipline noi în orarul individual.
  • Noile planuri-cadru oferă mai multă autonomie școlilor.
  • În vizualurile oficiale sunt prezentate cinci variante de orar pentru profilul real.

Noile planuri-cadru ale Ministerului Educației oferă liceenilor posibilitatea de a-și personaliza traseul școlar. Pentru profilul Mate-Info, ai 5 variante de orar diferite.

Poți alege între mai multe ore de informatică, matematică sau chiar materii precum economia și tehnologiile moderne.

Care sunt avantajele orarului flexibil propus?

Daniela Vișoianu, expert în Educație: „Vreau să vă spun că cele cinci propuneri de orar sunt făcute de niște experti din afara sistemului de Educație. În sensul în care sunt niște propuneri pentru a întări imaginația sau pentru a întări conversația că e nevoie de mai multă flexibilitate. Libertatea de a-și face orarele este a școlilor și liceelor.

Recomandări

IOHANNIS RĂMÂNE ÎN FUNCȚIE
HAMAS ELIBEREAZĂ 3 OSTATICI
PUNE AMERICA PE JAR
A.I. DATE-N META!
DOGE SUBMINEAZĂ SIGURANȚA SUA
RO. ONESTĂ FURĂ STARTUL

Există școli pilot care au orare cu totul diferite, care concentrează disciplinele în perioade mai scurte de timp ca să obțină mai multă intensitate în învățare sau să dozeze altfel efortul. Ne arată că se pot face lucruri diferite de la școală la școală și de la unitate de învățământ la unitate de învățământ. 

Avem exemplu școlilor pilot care demonstrează deja de 3-4 ani că pot să construiască parcursuri diferite de învățare chiar în contextul legislației actuale. 

Cu atât mai mult trebuie să înțelegem că nevoia de reformă pentru planurile cadru este nevoia de reformă pentru un nou model de examen de Bacalaureat pe care România trebuie să-l implementeze conform legii adoptate în 2023”.

Care sunt riscurile?

Daniela Vișoianu, expert în Educație: „Să nu existe suficiente spații pentru că asta ar presupune orare ușor diferite. În școlile în care se învăță în două schimburi s-ar putea să existe o provocare de infrastructură, mai ales în marile orașe.

Să nu existe suficientă pregătire a profesorilor pentru a-și schimba modul în care construiesc aceste opționale pentru oferta școlii din care-și alege elevul”. 

Citește și