- Studenții de la Stanford spun că interesul pentru inteligența artificială generativă a depășit deja entuziasmul criptografic.
- Înscrierile la cursurile existente despre inteligența artificială au crescut vertiginos, potrivit facultății.
- Potrivi Insider, cursurile legate de A.I. par să se fi dublat în ultimii cinci ani.
Este greu să separi Universitatea Stanford de sfera industriei tehnologice. Și, în timp ce nebunia inteligenței artificiale generative mătură Silicon Valley, aceasta a pus în mișcare schimbări importante și la Stanford
Potrivit Business Insider, în doar cinci ani, numărul de cursuri legate de inteligența artificială pare să se fi dublat.
În fiecare an, absolvenții de la Stanford se îndreaptă spre posturi râvnite în cadrul companiilor Big Tech, al firmelor cu capital de risc – sau îmbrățișează rutina startup-urilor ca fondatori. Aproape 40.000 de companii au fost lansate de absolvenți și cadre didactice începând cu anii 1930, inclusiv giganți ai economiei tehnologice, precum Google, LinkedIn și Yahoo, se laudă universitatea.
Acum, de când OpenAI a lansat ChatGPT în noiembrie, interesul pentru inteligența artificială în campus a crescut brusc, au declarat mai mulți studenți și cadre didactice de la Stanford pentru Business Insider.
,,Viteza cu care se mișcă industria este foarte surprinzătoare pentru mine – ca persoană care este foarte conștientă de această industrie” , a declarat Rishi Bommasani, doctorand în informatică la Centrul Stanford de Cercetare a Modelelor de Fundație
A.I. este acum subiectul de conversație la brunch
Până de curând, conversațiile în jurul inteligenței artificiale au fost în mare parte relegate la cei cu o fluență tehnică în învățare automată, programare sau matematică avansată, au declarat studenții pentru Insider.
Curiozitatea actuală, însă, a fost alimentată de accesibilitatea A.I. generativă. Oricine poate experimenta cu ChatGPT, de exemplu, și își poate folosi experiența ca punct de plecare pentru a lua în considerare întrebări mai ample în jurul inteligenței artificiale.
Acum, studenții care se specializează în toate domeniile, de la engleză la economie și sisteme simbolice (cunoscută și sub numele de ,,specializarea VC”) au declarat pentru Insider că se confruntă cu implicațiile politice, sociale și chiar filosofice ale revoluției A.I..
Să luăm, de exemplu, o conversație recentă între un grup de studenți de la Stanford: Isabelle Levent, din ultimul an, și prietenul ei au invitat câțiva colegi de clasă la căminul lor pentru o gustare în martie. Invitații au abordat inițial subiectele obișnuite. Asta până când cineva a adus în discuție o lucrare de cercetare care tocmai fusese publicată de OpenAI, start-up-ul din spatele ChatGPT și al celui mai nou model de limbaj al acestuia, GPT-4.
Dintr-o dată, fețele tuturor s-au luminat, a spus Levent. Grupul a început să discute despre lucrare, despre capacitățile GPT-4 și despre preocupările lor cu privire la siguranța inteligenței artificiale. ,,Aceasta nu este o discuție tipică de prânz pentru toți studenții din campus” , a declarat mai târziu Levent pentru Insider, ,,dar A.I. este în mintea multor oameni” .
,,Rapid” chiar și pentru Stanford
Universitatea a făcut mișcări rapide pentru a se adapta la explozia de interes al studenților.
Stanford este un campus descentralizat, în care programarea cursurilor se face la nivel de departament, a declarat un reprezentant al universității pentru Insider. Acest lucru înseamnă că este dificil de spus cu exactitate câte cursuri legate de inteligența artificială au fost introduse în ultimele câteva trimestre.
Dar Insider a trecut în revistă calendarul cursurilor din ultimii cinci ani pentru a obține cel puțin o imagine de ansamblu a creșterii: Pentru anul școlar 2018-2019, au existat 72 de cursuri care au abordat inteligența artificială într-o anumită capacitate – și doar cinci care au menționat în mod specific ,,inteligența artificială generativă” .
Până în anul școlar 2022-2023, acest număr a sărit la 140, cu 14 cursuri care au atins în mod specific A.I. generativă” . Asta înseamnă că cursurile legate de inteligența artificială – cel puțin după cum arată Insider – par să se fi dublat practic în ultimii cinci ani.
Și înscrierile la cursurile de informatică axate pe inteligența artificială de la Stanford au crescut vertiginos în ultimele luni.
În ultimii cinci ani, CS 224N, un curs popular de informatică despre procesarea limbajului natural, a atras între 400 și 500 de studenți în trimestrul de iarnă. În acest an, însă, peste 650 de studenți s-au înscris la acest curs, ceea ce îl face cel mai popular curs de informatică și al doilea cel mai înscris curs din acest trimestru, potrivit The Stanford Daily.
În ultimele câteva luni, universitatea a adăugat, de asemenea, noi cursuri de inteligență artificială generativă în medicină, economie și în programul său de masterat în arte liberale – toate în departamente care nu abordează în mod regulat acest subiect.
Iar profesorii pun la punct aceste cursuri cu o viteză record, de asemenea.
Bryant Lin, profesor clinic de medicină, predă în acest trimestru un curs intitulat ,,Inteligența artificială generativă și medicina” pe care a spus că l-a organizat în câteva luni.
Pentru profesorii care au dedicat ani de zile studierii inteligenței artificiale, creșterea interesului a ridicat o întrebare mai mare: Cum ar trebui să se extindă instruirea dincolo de studentul care urmărește un doctorat în informatică?
Expertul în inteligență artificială Peter Norvig a început să se gândească la această întrebare la începutul anilor 2000, când conducea grupul de algoritmi de căutare de bază la Google și a pregătit un curs pentru inginerii de software care aveau puțină experiență în învățarea automată. Acum, în calitate de membru al Institutului pentru Inteligență Artificială centrată pe om de la Stanford, Norvig se gândește la modul în care se poate extinde domeniul de aplicare al educației pentru studenții care nu au cunoștințe tehnice.
,,Cred că, pur și simplu, pentru, știți, toată lumea – în calitate de consumator și cetățean – aceste probleme ne ating societatea” , a spus Norvig. ,,Ar trebui să știe suficient pentru a înțelege ce se întâmplă, pentru a folosi instrumentele care le sunt disponibile, pentru a profita de beneficii, pentru a fi atenți la potențialele prejudicii și pentru a înțelege cum afectează societatea. „
Bineînțeles, accelerarea instrumentelor de inteligență artificială generativă, cum ar fi ChatGPT, a ridicat, de asemenea, întrebarea dacă competențele academice esențiale vor fi depășite.
A.I. nu este următoarea criptomonedă
Frenezia nu este doar academică.
Legăturile profunde ale Stanford cu lumea capitalului de risc – unde boom-ul A.I. generativ a fost un rar punct luminos în mijlocul unui peisaj de finanțare sumbru – au îndreptat studenții spre următoarea goană după aur a industriei tehnologice.
În conversațiile cu Insider, mai mulți studenți au făcut comparații între ciclul de hype A.I. și nebunia criptografică din anii trecuți. Consensul lor general, însă, a fost că, în timp ce interesul pentru cripto a fost pur monetar, fascinația pentru A.I. generativă își are rădăcinile în potențialul său de a răsturna și remodela societatea.
După cum a spus Sophie Fujiwara, specialistă în sisteme simbolice, printr-un mesaj direct pe Twitter: Interesul pentru A.I. este mai mult decât orice altă tendință.
Fiecare student ,,cu spirit antreprenorial” experimentează cu A.I. generativă, dezvoltând aplicații de notițe, aplicații de sănătate și creând conținut, a declarat pentru Insider Levent, care a găzduit brunch-ul din martie. Studenții absolvenți care studiază inteligența artificială se întreabă, de asemenea, dacă să plece în lumea nobilă a mediului academic pentru joburi lucrative în noul tărâm al făgăduinței din Silicon Valley, a relatat anterior Insider.
Cel puțin în cazul studenților, ideile sunt încă în fază incipientă. Ei nu renunță încă în masă pentru a lansa startup-uri de inteligență artificială.
Recentul absolvent, Bryan Chiang, care a construit recent RizzGPT, un monoclu cu inteligență artificială care afișează cuvinte pentru a-i ajuta pe utilizatori să pară mai carismatici în conversațiile de zi cu zi, a declarat că majoritatea studenților doar ,,se joacă” în acest moment.
Dar asta nu înseamnă că promisiunea unei schimbări mai mari este la orizont.
El a rezumat promisiunea inteligenței artificiale în mod succint: ,,Nu trebuie să fii un academician sau un profesor, sau cineva cu 10 ani de expertiză, pentru a face lucruri interesante. „
Citește și