- Mai multe licee din SUA au decis să înceapă cursurile cu aproximativ două ore mai târziu decât până acum.
- Decizia a fost luată după pandemie, când mulţi adolescenţi americani au început să se plângă de probleme psihice.
- Cercetătorii au ajuns la concluzia că cel mai bun tratament e somnul.
Orele de începere mai târzii ar putea oferi școlilor exact ceea ce acestea se străduiesc să obțină – elevi cu performanțe mai bune și o sănătate mentală mai bună.
Mai multe licee din SUA au decis să înceapă cursurile cu aproximativ două ore mai târziu decât până acum. Ora la care se încheie cursurile a rămas aceeaşi, pentru ca elevii să aibă mai mult timp liber ca să doarmă sau să își facă temele, scrie presa internațională.
La un liceu din Pennsylvania, cursurile încep acum dimineaţa la ora 9 şi 45, în loc de şapte şi jumătate, şi se încheie la ora trei după amiază, ca până acum.
Ce impact a avut COVID-19 asupra sănătății mintale a adolescenților?
Decizia a fost luată după pandemie, când mulţi adolescenţi americani au început să se plângă de probleme psihice: senzaţii de tristeţe şi disperare, iar în cele mai grave cazuri chiar gânduri de sinucidere.
Cercetătorii au ajuns la concluzia că cel mai bun tratament e somnul. Sunt însă şi voci care spun că noul program nu face decât să reducă timpul acordat profesorilor pentru a preda.
Cursurile încep cu două ore mai târziu în unele școli din SUA, pentru ca elevii să doarmă mai mult
„Ca să fiu cinstit, sunt mult mai fericit dimineaţa. Am o atitudine mai pozitivă şi vin la şcoală mai degrabă zâmbitor, în loc să fiu îmbufnat pentru că m-am sculat din pat şi aşa mai departe, pentru ora 7.30” , spune elevul Khlid Doulat.
Profesorii trebuie să predea acum în 60 de minute ceea ce până acum le lua 80 de minute. Avantajul este că elevii au mai mult timp pentru meditaţii.
„În general, sunt obosită după ore, aşa că îmi place să am această flexibilitate, să las lecţiile deoparte şi să nu-mi mai fac griji pentru ele. Acum ştiu că pot să le fac dimineaţa, pentru că am timp la dispoziţie”, a declarat Fatima Afrani.
„Dacă noi doi am fi elevi de şcoală şi am studia, amândoi, matematică, este de bun simţ că s-ar putea ca dumneata şi cu mine să nu avem exact acelaşi ritm de învăţare şi să avem nevoie de exact acelaşi timp pentru discuţii personale cu profesorul” , spune Matthew Alloway, directorul unui liceu american.
Nouă din cele 50 de state federale americane au în vedere să oblige şcolile să înceapă cursurile la o anumită oră, mai târzie decât cea actuală.
Citește și
Criza nașterilor din Italia micșorează clasele școlare, spune un ministru. „Scenariul este alarmant”
Creatorii ChatGPT au încercat să determine sistemul să își explice modul de lucru. Ce au descoperit