- România este pe ultima poziție la aproape toți indicatorii care măsoară calitatea și importanța Educației în Uniunea Europeană.
- Raportat la obiectivele stabilite în 2021 pentru întreg blocul comunitar, țara noastră este cea care trage, practic, media europeană în jos.
- Cel puțin 96% dintre copiii cu vârste între 3 și 6 ani să participe la programe de educație timpurie (grădiniță și creșă) – media UE era la 92,5% în 2021.
Țara noastră este pe ultima poziție la aproape toți indicatorii care măsoară calitatea și importanța Educației în Uniunea Europeană, potrivit Monitorului Educației și Formării. Mai exact, suntem pe ultimele locuri la mai multe capitole. Media în UE la participarea programelor de educație timpurie este de 92%. Cât avem noi? 75% – pe ultimul loc în UE. Nu stăm mai bine nici la părăsirea timpurie a școlii sau la nivelul analfabetismului funcțional.
„Procentul copiilor care fac învățământ vocațional, profesional și tehnic și care au expunere la componente practice, de muncă. La noi, procentul e undeva în jur de 8%, în timp ce media UE este către 60%. E o diferență uriașă și, împreună cu aceste statistici, nu fac altceva decât să probeze a mia oară inadecvarea structurală profundă a sistemului public de educație, în special a celui preuniversitar la nevoile României, generațiilor care vor ieși de pe băncile liceelor și ale facultăților. Mai adaug un procent extrem de scăzut de tineri între 25 și 34 de ani, absolvenți de învățământ superior, 25% cu media UE mult mai ridicată, ori aceste aspecte nu fac decât să urle spre ceea ce înseamnă nevoia de transformare profundă”, a explicat Marian Staș, expert în educație, la Aleph News.
Raportat la obiectivele stabilite în 2021 pentru întreg blocul comunitar, țara noastră este cea care trage, practic, media europeană în jos, fiind de cele mai multe ori la mare distanță față de restul statelor, în privința indicatorilor și în 6 cazuri din 7, ultima în clasament.
Citește și