• Toate şcolile din Capitală au intrat în scenariul roşu
  • Elevii fac orele online timp de două săptămâni
  • Şcolile private nu au fost luate pe nepregătite de această decizie

În timp ce la stat stăm mai prost cu organizarea, şcolile private nu au fost luate pe nepregătite de intrarea în scenariul roşu.

Clara este elevă în clasa a VII-a şi spune că, pentru ea, nu sunt prea mari diferenţe între şcoala online şi orele faţă în faţă.

Clara Țicu, elevă la o şcoală privată: „Din punctul meu de vedere sunt bine pregătiţi şi pentru orele online, pentru că se respectă orarul şi profesorii intră la timp la ore şi chiar se implică şi în orele online, ca şi cum ar fi la clasă. Mă simt ca la şcoală, numai că sunt înconjurată de ce este în camera mea. Mi-aş fi dorit să mergem în continuare la şcoală, dat fiind faptul că eu sunt nouă şi mi-ar fi plăcut să văd mai mult şcoala şi să o descopăr mai mult. Mi-ar fi plăcut să mai socializez cu toţi colegii, să îi cunosc mai bine”.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Abdi Senol, director adjunct şcoală privată: „Noi suntem pregătiţi pentru ambele versiuni. Acum, dacă autorităţile au luat decizia să fim online, de acasă, noi vom respecta această decizie. Bineînţeles, dacă aveam această posibilitate de a alege în a merge să spunem fizic la şcoală sau până acum, cum a fost hibrid, noi puteam şi această opţiune să o folosim. Trebuie neapărat să facem un training pentru profesori şi să insistăm asupra acestui lucru pentru ca toate orele să fie în regulă, să funcţioneze cum trebuie, trebuie să avem personalul cât mai pregătit”.

Ce trebuie să facă statul ca să prindă privatul din urmă

Elena Șerban, directorul Liceului Teoretic de Informatică București:„În primul rând să asigure o bază tehnologică, corespunzătoare vremurilor, astfel încât și elevii, și profesorii să poată comunica eficient, la distanță. Resursa umană este un factor important. Trebuie fiecare dintre noi să se schimbe și să ajungă în acest punct, de a se face înțeles de copil, chiar și prin intermediul tehnologiei. Nu avem altă șansă decât să ne schimbăm, noi ca profesori”.